FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Enligt mig så borde man köra "stör inte innan kl. 9 på morgonen principen" som man använder annars i vardagen. Då är ju iallafall majoriteten uppe. Internet och teknik är inte längre så avskärmat som det en gång var och de följer en dygnet runt beroende på vem man är förstås, men jag är övertygad om att detta kommer utvecklas och gå mycket längre. Det kan ju bli som så, om vi tar ett exempel: Att grannen går och knackar på din dörr i natten för att låna lite socker. Vilket kanske inte alltid är så uppskattat, medan andra skulle anse det som trevligt. Det varierar ju. Hade grannen istället kommit förbi klockan 09 tror jag att han hade fått större chans att få sitt socker som han velat. Samma är det med mail och man får ett bättre intryck. (Observera att detta enbart gäller personer som är uppkopplade dygnet runt vilket många är och det kommer troligtvis expandera) Gå inte miste om dessa procent.. dem är också pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju snarare för att du satt upp ett extremt känsligt larm
![]()
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
E-mail är asynkront, att få ett mail när man inte vill ha det borde inte störa någon. Man väljer själv när man kollar mailen. Vad som står på datumstämpeln borde vara irrelevant för de flesta. Dock kan du ju inte förvänta dig att få svar förrän folk vaknar.
Däremot kan det väll ha andra nackdelar att jobba natt som egenföretagare, t.ex blir man ju svårnodd under "ordinarie arbetstid". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ärligt talat så trodde jag att detta var ett skämt när jag såg tråden.
Ungefär samma logik som att ratta in radion på medelhög volym och sen klaga på SR. Skaffa viktigare problem snälla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att du påstår att man inte ska hålla på med internet bara för det är lite löjligt kan jag tycka. Hade du verkligen sagt så till din kund om han bett om att inte skicka mail i natten för att han tar dem inte speciellt seriöst? Du kan inte bara tro att alla tänker som dig. Kunden har alltid rätt. Iallafall om man vill lyckas med sitt företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår inte varför du argumenterar mot min åsikt? Det var väll det trådskaparen var ute efter, egna resonemang. Så han kan få alla sidor av hur kunderna tänker. Då kan man ju göra det i ett enskilt inlägg. För det finns inget rätt eller fel i detta ämne bara bättre lämpade svar. Vad som är bäst får TS avgöra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|