FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sjukt bra tjänst. Använder den redan med mycket bra resultat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Funkar inte att få sms koden nu när jag testar....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Jag fick koden sent i går kväll, visste inte att den granskas manuellt, trodde det var automatiskt.
Har testat nu, men file_get_contents ska inte användas för att läsa urler har jag fått veta, den är till för lokala filer. Jag vet dock inte vilken rutin man bör använda i PHP för att läsa urler. Det kodexempel som tillhandahölls funkade inte så jag har byggt en klass som löser problemet med åäöÅÄÖ. PHP-kod:
Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-22 klockan 11:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag har fått flera frågor från utvecklare som vill ha hjälp, med att få koden att funka. Så jag tänkte det vore just att låta alla som vill köra klasserna göra det. Det är färdigtestad kod som fungerar. Det är ju helt onödigt att andra ska behöva lägga ner tid på att utveckla något som redan finns, och är klart att använda, menar jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har hört att jorden är platt - måste stämma :-)
Skämt åsido, hoosten du kör ifrån kan neka file_get_contents, vilket jag ser iof att du ändå använder i din klass. UTF8 är nödvändigt vilket man också kan läsa sig till på siten. Om man inte vill använda file_get_contents pga dåliga rykten på stan så finns cURL. Kör hårt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag kör en console-app från min lokala PC så jag drabbas inte av problem med att en del hostar spärrat file_get_contents(), men vän av ordning så använder jag de rutiner som rekommenderas, så jag har uppdaterat min klass enligt de principerna. PHP-kod:
Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-23 klockan 06:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
|