FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det någon som använd koden och fått den att fungera?
En användare har rapporterat att det blev konstigt med teckenkodningen i Chrome så jag har fixat det nu. Här kommer en uppdatering av webbsidan för att testköra.... med fungerande teckenkodning även i Chrome... PHP-kod:
Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-26 klockan 21:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
ConnyWesth, om du vill så släng upp koden på Github så kan vi länka till denna från siten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, har slängt upp den första koden på GitHub: https://github.com/connywesth/SendSmsViaInleedSe
Det finns inte mycket till hjälp men det är en ganska enkel kod i grunden så vi får väl addera lite hjälptexter så småningom.... Ska texterna vara på engelska tycker du eller är det bättre med svenska? Ni har väl bara svenska användare av denna tjänst? Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-29 klockan 12:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I dagarna lägger jag upp API för mottagande av SMS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag lagt upp möjligheten att ta emot SMS. Läs gärna på hemsidan hur det är upplagt och om ni tror det är en bra lösning. Andra lösningen jag hade tänkt mig är att man som nyckelinnehavare får ange en unik kod som man måste ange i varje SMS man skickar in.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Annars tycker jag att din lösning verkar bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte helt med på hur du menar... Om du har tid så förklara gärna mer. Alltid roligt med andras idéer på lösningar!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
* All input, inklusive PHP_SELF måste escapas. I bästa fall, beroende på SMS-tjänstens säkerhet, är enda sårbarheten XSS. * composer.json bör användas i nya bibliotek för att underlätta pakethantering (något som väl du är väldigt förtjust i??) * Projektet saknar enhetstester. Istället ligger där ett förhållandevis meningslöst test med manuell kontroll. PHPUnit tester är mer eller mindre standard i PHP-communityn. * PSR-2 kodnings-standard är att föredra. Skaffa phpcs och phpcs fixer för att enforcea (finns som plugin till många kompetenta editors). * Koden bör dokumenteras med standard docblocks så att PHPDocumentor kan användas. * Det ligger en README.txt fil. Dels innehåller den copy and paste info som inte är relevant och sedan brukar det vara best practice att använda MarkDown på github. Sen kan jag inte se något som kräver mer än PHP 5.3, men jag kanske har missat något? * PSR-0 autoloading är de facto standard nu för tiden. Gör att biblioteket går att använda med alla kompatibla autoloaders. * Ett externt bibliotek bör ligga i ett eget namespace (vendor + lib). * Din SmsForm.php har mer logik än nödvändigt. Vän av separation är vän av ordning.
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Några tecken!
Senast redigerad av Reager den 2013-07-31 klockan 13:12 Anledning: Lyckades dubbelposta |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Anrop till tjänsten skickaSMS/?nummer=0700000001&text=Hejsan&nyckel=minkey&reply url=enUrlHär Vid svar på mitt SMS så gör din tjänst sedan ett anrop till det som angivits som replyURL, vilket gör att jag själv på ett enkelt sätt kan hålla koll på meddelanden genom att skicka med en identifierare i replyURL och du slipper att folk pollar din server efter svar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|