Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Börjar skräppost ses som rumsrent eller blir svenska It-företag allt mer desperata?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-11, 13:39 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är irrelevant i det här fallet eftersom e-postreklam i princip inte kostar någonting alls. Det blir alltså väldigt enkelt lönsamt om man har en hyfsad produkt. Vad som är "dålig reklam" är ju en högst personlig åsikt i det här fallet. Jag är själv benägen att hålla med dig men man måste ändå ha lite förståelse för den andra sidan också I kärlek och affärer
Med begreppet "dålig reklam" avsåg jag reklam med dålig träffsäkerhet i denna tråd. Kanske skulle ha skrivit det direkt, men det var det jag menade så det är inte så subjektivt utan direkt mätbart.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-11, 15:02 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Med begreppet "dålig reklam" avsåg jag reklam med dålig träffsäkerhet i denna tråd. Kanske skulle ha skrivit det direkt, men det var det jag menade så det är inte så subjektivt utan direkt mätbart.
Det kan fortfarande vara kostnadseffektivt. Sen får man ju räkna med eventuellt dåligt rykte också. Har en känsla av att många av de här företagen använder sig av nya namn på löpande band och då har det mindre betydelse.
Oläst 2013-05-14, 00:52 #3
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
En viktig debatt som förs i denna tråden tycker jag. Personligen så är jag fullständigt emot SPAM och obeställd e-post.

Tråkigt dock att läsa att så pass många inom vår bransch verkar tycka att det är ok. Eller är det så att många gärna utnyttjar detta tillfälle för att försöka rättfärdiga sitt beteende?

Har samlat ett gäng artiklar om spam, pul och obeställd e-post här:
http://nyhetsbrevskola.se/gratis-nyh...epostadresser/

Problemet med spam är att det faller lite mellan två myndigheter Datainspektionen och KU och två lagar. Eller om man vänder på det så kan man dra nytta utav två lagar och två myndigheter för att få bukt på problemet.

Marknadsföringslagen säger att man får göra utskick till aktiebolag. Men enligt Pul så är en e-postadress en personuppgift tex förnamn.efternamn@företag . se då börjar det bli knepigare att per definition göra obeställda massutskick .

Är det en privatperson som använder denna e-postadress? eller är det ett företag?

För att vara på den säkra sidan skicka till info@företag (AB) . se

För att vara på den moraliska sidan, skicka endast till personer/företag som du varit i kontakt med.
alle9134 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
abrahamson, funderingar, infobyte, skräppost, spam

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017