Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Web90 - Ny design - Kritik tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-28, 09:12 #11
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
Medlem

Har nu gjort om designen ganska mycket.
Fortfarande lite tråkig med ingen rolig grafik dock.

Hur ser det ut?
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-28, 12:29 #12
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2013
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar

Reg.datum: Mar 2013
Första posten här, och jag inleder med feedback.. Farligt farligt!

Hur som helst, färgschemat är snyggt. Men som du säger är det inte så överdrivet mycket grafik på sidan, vilket innebär man måste förlita sig på andra små detaljer. Pröva lägga in någon diskret dropshadow på de gråa contentboxarna, ändra fonten på rubriker till någon snygg/stilren på google webfonts exempelvis.

Sen på kontaktdelen vid formuläret tycker jag boxen för e-post ser lite malplacerad ut. Den går inte riktigt i linje med bredden på övriga sidan, pröva floata den till höger eller dylikt så tror jag det blir bra!

Sen kan man ju labba runt ordentligt med olika diskreta bakgrunden istället för de gråa. Typ patterns, någon silvergradient osv.

Men i övrigt ser det bra ut!
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-28, 12:48 #13
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av leonard Visa inlägg
Första posten här, och jag inleder med feedback.. Farligt farligt!

Hur som helst, färgschemat är snyggt. Men som du säger är det inte så överdrivet mycket grafik på sidan, vilket innebär man måste förlita sig på andra små detaljer. Pröva lägga in någon diskret dropshadow på de gråa contentboxarna, ändra fonten på rubriker till någon snygg/stilren på google webfonts exempelvis.

Sen på kontaktdelen vid formuläret tycker jag boxen för e-post ser lite malplacerad ut. Den går inte riktigt i linje med bredden på övriga sidan, pröva floata den till höger eller dylikt så tror jag det blir bra!

Sen kan man ju labba runt ordentligt med olika diskreta bakgrunden istället för de gråa. Typ patterns, någon silvergradient osv.

Men i övrigt ser det bra ut!
Får väl säga välkommen

Tack så jättemycket alla kloka tips och förslag! Har nu gjort lite ändringar på sidan, hur tycker du att det blev nu?
Oläst 2013-03-29, 06:00 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Skit i fancy grafik, se till att ha en stilren och tydlig sida. Du behöver jobba mycket mer med texterna.

Kolla in http://www.wix.com/ det är massor av gratis exempel på layouter och man får väl betrakta dem som en kvalitativ miniminivå om man ska erbjuda sina tjänster som webbdesigner.

- Du bör fokusera på en tydligt nischad målgrupp!
- Vad är det unika värdet du tillför till din målgrupp?
- Ta bort referensen till lågt pris, leverera ett unikt värde till dina kunder i stället, dvs kvalitet!

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 06:05
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-29, 08:50 #15
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Suberbt och Tilltalande Men exemplen, aj! skulle nog inte anlita med dom refenserna.
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-29, 09:52 #16
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
Tack för länken! Ska kika runt lite efter inspiration.

Du har helt rätt. Jag förstår dig precis och håller med dig på alla sätt! Tack för ditt inlägg, du tog upp många bra saker.

Idag måste jag plugga, men återkommer när jag uppdaterat sidan.
Du har gjort förändringar på sidan nu och den är snyggare än förr, helt klart!

Om du inte vill ha så mycket grafik så får jag väll ändå ge tips på lite annat. Själv tycker jag inte om att hoppa mellan olika sidor när man är inne på den sidan man vill vara inne på. Dvs, när man klickar på dina referenser, gör så att en ny snygg ruta öppnas fast på din sida, med bara en bild av sidan. Vill man besöka sidan själv så länka till den under bilden så man kan klicka sig på den.

Sen tycker jag inte du ska bold på footer texten. Det blir "för mycket".

Kan du inte skriva epost och namn i fälten, istället för bredvid? Alltså det fält där man ska skriva in sin epost, skriv epost där och när någon klickar på rutan så försvinner ordet epost. Ser lite enklare ut då tycker jag
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-29, 14:54 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Skit i fancy grafik, se till att ha en stilren och tydlig sida. Du behöver jobba mycket mer med texterna.

Kolla in http://www.wix.com/ det är massor av gratis exempel på layouter och man får väl betrakta dem som en kvalitativ miniminivå om man ska erbjuda sina tjänster som webbdesigner.

- Du bör fokusera på en tydligt nischad målgrupp!
- Vad är det unika värdet du tillför till din målgrupp?
- Ta bort referensen till lågt pris, leverera ett unikt värde till dina kunder i stället, dvs kvalitet!
Jo, jag vet, ska sätta mig och finslipa alla texter när jag har tid tänkte jag. I alla fall försöka, ibland är det svårt att få till något bra tycker jag.

Förstod inte riktigt vart du ville komma med Wix-refernsen? Att den nuvarande designen inte räcker till eller att jag alltid ska tänka på att göra webbplatser med minst den där kvalitetsnivån som wix-templaten?

Jo, det är lite svårt det där tycker jag, att erbjuda någonting som andra inte har.. Och kan väl i dagsläget inte komma på något som jag har jämfört med alla de andra.. Lägre priser, kanske.

Jag siktar väl främst in mig på privatpersoner och mindre/små företag.

Citat:
Ursprungligen postat av ponting Visa inlägg
Suberbt och Tilltalande Men exemplen, aj! skulle nog inte anlita med dom refenserna.
Jo jag förstår dig. Men vad tycker du jag ska göra nu när jag inte har några andra? Jag måste ju ha något där.

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Du har gjort förändringar på sidan nu och den är snyggare än förr, helt klart!

Om du inte vill ha så mycket grafik så får jag väll ändå ge tips på lite annat. Själv tycker jag inte om att hoppa mellan olika sidor när man är inne på den sidan man vill vara inne på. Dvs, när man klickar på dina referenser, gör så att en ny snygg ruta öppnas fast på din sida, med bara en bild av sidan. Vill man besöka sidan själv så länka till den under bilden så man kan klicka sig på den.

Sen tycker jag inte du ska bold på footer texten. Det blir "för mycket".

Kan du inte skriva epost och namn i fälten, istället för bredvid? Alltså det fält där man ska skriva in sin epost, skriv epost där och när någon klickar på rutan så försvinner ordet epost. Ser lite enklare ut då tycker jag
Har lagt in ett script på sidan nu (shadowbox) som är en typ av lightbox. Det skumma är att den just nu bara funkar i Internet Explorer, och inte i någon annan webbläsare!? Detta händer enbart när filerna ligger på webbhotellet, och på min localhost funkar allt som det ska, i alla webbläsare..

Tog bort det fetstilta i footern, och det blev bättre. Tack för tipset. Har även fixat placeholders nu i kontaktformuläret istället, och med lite jQuery-kod fick jag det att fungera i IE också.

Tack så mycket för alla bra tips!
Oläst 2013-03-29, 17:10 #18

Citat:
Jo, jag vet, ska sätta mig och finslipa alla texter när jag har tid tänkte jag. I alla fall försöka, ibland är det svårt att få till något bra tycker jag.
Detta är jätteviktigt, hitta säljande argument i stället för att bara beskriva dig själv. Prata mer om saker som relaterar till målgruppen och som gör att de känner att du har något att erbjuda målgruppen som de inte kan hitta hos någon annan leverantör. Ja, det ÄR svårt!!! Därför kräver marknadsföring och försäljning mycket funderande, bollande med andra och mycket jobb.

Citat:
Förstod inte riktigt vart du ville komma med Wix-refernsen? Att den nuvarande designen inte räcker till eller att jag alltid ska tänka på att göra webbplatser med minst den där kvalitetsnivån som wix-templaten?
Jämför dina referenssajter med de bästa på WIX och lär dig bli bättre, läs på om andra sajter och lär dig av de bästa, gör sedan ännu bättre sajter än andra kan. Nöj dig aldrig med "lagom" utan gör ditt bästa i vare uppdrag.

Citat:
Jo, det är lite svårt det där tycker jag, att erbjuda någonting som andra inte har.. Och kan väl i dagsläget inte komma på något som jag har jämfört med alla de andra.. Lägre priser, kanske.
Det är detta som är bland det viktigaste du kan jobba med för om du inte har något UNIKT VÄRDE för din MÄLGRUPP, så varför ska de då anlita dig? Då väljer de din konkurrent i stället. Detta måste du fundera ordentligt på. Ta gärna hjälp av människor som vet vad du går för och be dem specificera vad de tycker du är bättre på än andra, vad är det UNIKA med dig och din gärning.

Detta är inte lätt, annars skulle alla kunna bli miljardärer med en knäpp med fingrarna, men så lätt är det ju inte.

Citat:
Jag siktar väl främst in mig på privatpersoner och mindre/små företag.
Det är en på tok för bred målgrupp, det är ju i princip alla!

Tänk igenom hur mycket jobb hinner du med på ett år om du jobbar heltid? Hur lång tid tar det för dig att marknadsföra och sälja in ett enda uppdrag? Hur lång tid tar det att leverera detta uppdrag? Låt oss säga som ett exempel att det tar dig 2 dagar att marknadsföra och sälja in uppdraget, Det kanske tar 3 dagar att utföra uppdraget. Då hinner du med 30 uppdrag på ett år, verkar det rimligt om du jobbar heltid och tar ut 5 veckors semester?

Definiera en målgrupp som har maximalt 30*3 dvs 90 i din målgrupp. se till att ta 30% av den målgruppen som dina kunder. Känns målgruppen för stor så minska den ytterligare, tills du får kanske över 50% av målgruppen som kunder. Tänk på att ju större målgrupp desto fler tuffa konkurrenter. Mindre målgrupp => färre konkurrenter att fajtas mot.

Definiera en enda kund som är din idealkund (inte att förväxla med den svåraste kunden att fånga), se till att du kan erbjuda någon UNIKT VÄRDE som inga konkurrenter kan erbjuda till denna kund.

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 17:22
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-29, 18:40 #19
Medlem

Medlem

Tack så enormt mycket för dina tips och inlägg i denna tråd Conny! Du har fått mig att tänka i lite andra banor. Jag ska nu sätta mig och fundera över det hela, och jag kommer låta det ta tid. Jag är en sån som gärna vill göra rätt ifrån början.

Ha det bäst Conny. Uppskattar att du tog din tid åt att skriva inläggen
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017