FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nu gjort om designen ganska mycket.
Fortfarande lite tråkig med ingen rolig grafik dock. Hur ser det ut? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Första posten här, och jag inleder med feedback.. Farligt farligt!
![]() Hur som helst, färgschemat är snyggt. Men som du säger är det inte så överdrivet mycket grafik på sidan, vilket innebär man måste förlita sig på andra små detaljer. Pröva lägga in någon diskret dropshadow på de gråa contentboxarna, ändra fonten på rubriker till någon snygg/stilren på google webfonts exempelvis. Sen på kontaktdelen vid formuläret tycker jag boxen för e-post ser lite malplacerad ut. Den går inte riktigt i linje med bredden på övriga sidan, pröva floata den till höger eller dylikt så tror jag det blir bra! Sen kan man ju labba runt ordentligt med olika diskreta bakgrunden istället för de gråa. Typ patterns, någon silvergradient osv. Men i övrigt ser det bra ut! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Tack så jättemycket alla kloka tips och förslag! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skit i fancy grafik, se till att ha en stilren och tydlig sida. Du behöver jobba mycket mer med texterna.
Kolla in http://www.wix.com/ det är massor av gratis exempel på layouter och man får väl betrakta dem som en kvalitativ miniminivå om man ska erbjuda sina tjänster som webbdesigner. - Du bör fokusera på en tydligt nischad målgrupp! - Vad är det unika värdet du tillför till din målgrupp? - Ta bort referensen till lågt pris, leverera ett unikt värde till dina kunder i stället, dvs kvalitet! Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 06:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Suberbt och Tilltalande
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Om du inte vill ha så mycket grafik så får jag väll ändå ge tips på lite annat. Själv tycker jag inte om att hoppa mellan olika sidor när man är inne på den sidan man vill vara inne på. Dvs, när man klickar på dina referenser, gör så att en ny snygg ruta öppnas fast på din sida, med bara en bild av sidan. Vill man besöka sidan själv så länka till den under bilden så man kan klicka sig på den. Sen tycker jag inte du ska bold på footer texten. Det blir "för mycket". Kan du inte skriva epost och namn i fälten, istället för bredvid? Alltså det fält där man ska skriva in sin epost, skriv epost där och när någon klickar på rutan så försvinner ordet epost. Ser lite enklare ut då tycker jag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Förstod inte riktigt vart du ville komma med Wix-refernsen? Att den nuvarande designen inte räcker till eller att jag alltid ska tänka på att göra webbplatser med minst den där kvalitetsnivån som wix-templaten? Jo, det är lite svårt det där tycker jag, att erbjuda någonting som andra inte har.. Och kan väl i dagsläget inte komma på något som jag har jämfört med alla de andra.. Lägre priser, kanske. Jag siktar väl främst in mig på privatpersoner och mindre/små företag. Citat:
Citat:
Tog bort det fetstilta i footern, och det blev bättre. Tack för tipset. Har även fixat placeholders nu i kontaktformuläret istället, och med lite jQuery-kod fick jag det att fungera i IE också. Tack så mycket för alla bra tips! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Detta är inte lätt, annars skulle alla kunna bli miljardärer med en knäpp med fingrarna, men så lätt är det ju inte. Citat:
Tänk igenom hur mycket jobb hinner du med på ett år om du jobbar heltid? Hur lång tid tar det för dig att marknadsföra och sälja in ett enda uppdrag? Hur lång tid tar det att leverera detta uppdrag? Låt oss säga som ett exempel att det tar dig 2 dagar att marknadsföra och sälja in uppdraget, Det kanske tar 3 dagar att utföra uppdraget. Då hinner du med 30 uppdrag på ett år, verkar det rimligt om du jobbar heltid och tar ut 5 veckors semester? Definiera en målgrupp som har maximalt 30*3 dvs 90 i din målgrupp. se till att ta 30% av den målgruppen som dina kunder. Känns målgruppen för stor så minska den ytterligare, tills du får kanske över 50% av målgruppen som kunder. Tänk på att ju större målgrupp desto fler tuffa konkurrenter. Mindre målgrupp => färre konkurrenter att fajtas mot. Definiera en enda kund som är din idealkund (inte att förväxla med den svåraste kunden att fånga), se till att du kan erbjuda någon UNIKT VÄRDE som inga konkurrenter kan erbjuda till denna kund. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 17:22 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack så enormt mycket för dina tips och inlägg i denna tråd Conny! Du har fått mig att tänka i lite andra banor. Jag ska nu sätta mig och fundera över det hela, och jag kommer låta det ta tid. Jag är en sån som gärna vill göra rätt ifrån början.
Ha det bäst Conny. Uppskattar att du tog din tid åt att skriva inläggen |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|