Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Web90 - Ny design - Kritik tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-28, 12:29 #1
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2013
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar

Reg.datum: Mar 2013
Första posten här, och jag inleder med feedback.. Farligt farligt!

Hur som helst, färgschemat är snyggt. Men som du säger är det inte så överdrivet mycket grafik på sidan, vilket innebär man måste förlita sig på andra små detaljer. Pröva lägga in någon diskret dropshadow på de gråa contentboxarna, ändra fonten på rubriker till någon snygg/stilren på google webfonts exempelvis.

Sen på kontaktdelen vid formuläret tycker jag boxen för e-post ser lite malplacerad ut. Den går inte riktigt i linje med bredden på övriga sidan, pröva floata den till höger eller dylikt så tror jag det blir bra!

Sen kan man ju labba runt ordentligt med olika diskreta bakgrunden istället för de gråa. Typ patterns, någon silvergradient osv.

Men i övrigt ser det bra ut!
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-28, 12:48 #2
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av leonard Visa inlägg
Första posten här, och jag inleder med feedback.. Farligt farligt!

Hur som helst, färgschemat är snyggt. Men som du säger är det inte så överdrivet mycket grafik på sidan, vilket innebär man måste förlita sig på andra små detaljer. Pröva lägga in någon diskret dropshadow på de gråa contentboxarna, ändra fonten på rubriker till någon snygg/stilren på google webfonts exempelvis.

Sen på kontaktdelen vid formuläret tycker jag boxen för e-post ser lite malplacerad ut. Den går inte riktigt i linje med bredden på övriga sidan, pröva floata den till höger eller dylikt så tror jag det blir bra!

Sen kan man ju labba runt ordentligt med olika diskreta bakgrunden istället för de gråa. Typ patterns, någon silvergradient osv.

Men i övrigt ser det bra ut!
Får väl säga välkommen

Tack så jättemycket alla kloka tips och förslag! Har nu gjort lite ändringar på sidan, hur tycker du att det blev nu?
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017