Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Web90 - Ny design - Kritik tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-24, 13:19 #1
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
Medlem

Standard Web90 - Ny design - Kritik tack!

Jag gjorde om designen från grunden till något väldigt enkelt, med one page design.

Skulle vara roligt att att få lite konstruktiv kritik på den! Är den för enkel? Vill gärna använda one page design dock. Och behöver den verkligen en meny till de olika sektionerna på sidan trots att den är relativt kort?
Bilden på mig ska väl bytas ut antar jag, haha.

Total filstorlek på hela webbplatsen inklusive bilder (hela mappen) är 110kb. Så målet var en lätt, ren och enkel design.

Här är adressen: http://web90.se/

Var ärliga och kritiska
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 14:45 #2
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Jag tror inte den fungerar riktigt just nu eftersom den visar konstiga tecken och att din gamla design kommer upp, ifall det nu är din gamla design.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 15:12 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Jag tror inte den fungerar riktigt just nu eftersom den visar konstiga tecken och att din gamla design kommer upp, ifall det nu är din gamla design.
Sidan verkar nere just nu och Cloudflare som jag använder försöker visa en gammal cachad version istället eller något sånt dumt!

Det kommer nog fungera som det ska ganska snart, hoppas du kan återkomma då
Oläst 2013-03-24, 18:43 #4
Medlem

Medlem

Fan..

Lägger upp den här tillfälligt istället: http://simonwellander.gegahost.net/

Gå in på den så länge

Senast redigerad av simonwellander den 2013-03-24 klockan 18:53
Oläst 2013-03-25, 14:09 #5
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Lustigt nog kommentera jag precis på en annan feedback tråd om att den saknade "grafik". Samma är det med din sida. Den känns för enkel och får mig inte att beställa någon tjänst utav dig. Du får imponera eftersom att det är första intrycket som gäller ifall du ska ha kunder.

Sen skulle jag vilja se en logo som är mer än en vanlig text.
Oläst 2013-03-25, 16:54 #6
Medlem

Medlem

Jag anade att detta skulle tas upp. Jag förstår precis vad du menar och håller med dig! Grafik är inte min starkaste sida.

Målet var att sidan skulle vara enkel, men just nu är den väl alldeles för enkel, och absolut inte "imponerande".

Ska se vad jag kan göra. Har du några tips? Tack för din feedback! , kom gärna med mer om du vill.
Oläst 2013-03-25, 20:46 #7
nsundbergs avatar
nsundberg nsundberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2012
nsundberg nsundberg är inte uppkopplad
Nykomling
nsundbergs avatar

Reg.datum: Apr 2012
Jag tycker, till skillnad mot trådlöst, att man inte behöver ha en massa fancy grafik för att sidan ska vara intressant. Man kan göra mycket med bara färger och kombinationer av dessa. Jag tycker att du bör:
  • Se över färgerna lite, känns inte som att de går ihop så bra som de är nu.
  • Fylla upp den högra kolumnen i kontaktdelen.
  • Se över bilden vid "Grafik", den är inte alls i samma stil som de övriga två.
  • Göra en logotyp! Du erbjuder tjänsten men har inte en egen. Försök även fylla upp den högra delen i headern, den känns lite tom som den är nu. Kanske en liten navigering till de olika delarna av sidan?
nsundberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-25, 22:25 #8
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av nsundberg Visa inlägg
Jag tycker, till skillnad mot trådlöst, att man inte behöver ha en massa fancy grafik för att sidan ska vara intressant. Man kan göra mycket med bara färger och kombinationer av dessa. Jag tycker att du bör:
  • Se över färgerna lite, känns inte som att de går ihop så bra som de är nu.
  • Fylla upp den högra kolumnen i kontaktdelen.
  • Se över bilden vid "Grafik", den är inte alls i samma stil som de övriga två.
  • Göra en logotyp! Du erbjuder tjänsten men har inte en egen. Försök även fylla upp den högra delen i headern, den känns lite tom som den är nu. Kanske en liten navigering till de olika delarna av sidan?
Tack så mycket för ditt svar. Jag håller med dig, att det inte behöver vara en massa fancy grafik alltså.

Jag ska se över färgerna, och det är väl speciellt den gröna färgen som inte passar ihop med resten(?). Ska prova lite olika.

Grafikikonen är jätteful och passar inte in, jag vet det och det ska ändras. Om jag ens ska behålla tjänsten.
Ska också försöka göra en logga, tack för alla dina tips.

Planen var att göra en navigation där i headern, men eftersom sidan blev ganska kort så funderade jag på om det kanske bara skulle bli rörigt. Vad tycker du?

Tack återigen
Oläst 2013-03-26, 12:56 #9
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
Jag anade att detta skulle tas upp. Jag förstår precis vad du menar och håller med dig! Grafik är inte min starkaste sida.

Målet var att sidan skulle vara enkel, men just nu är den väl alldeles för enkel, och absolut inte "imponerande".

Ska se vad jag kan göra. Har du några tips? Tack för din feedback! , kom gärna med mer om du vill.
Kolla här för inspiration och tips: http://vandelaydesign.com/blog/galle...ce-portfolios/

Bara något jag kollade upp snabbt så du kanske kan få lite idéer.

För att övertyga besökarna om att de ska beställa design från dig måste du ju imponera lite. Jag förstår dock att du lagt ner tid och energi på din sida nu, och du har gjort det bra. Det är alltid en början. Kom ihåg att även om du tar in mer grafik så kan den fortfarande vara enkel. Kolla på länken för där förstår du hur jag menar.

Men tänk även på vem du skulle köpa design och tjänster av, någon som har en enkel portfolio sida eller någon som imponerar med grafik, snygg logotyp etc?
Oläst 2013-03-26, 14:38 #10
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Kolla här för inspiration och tips: http://vandelaydesign.com/blog/galle...ce-portfolios/

Bara något jag kollade upp snabbt så du kanske kan få lite idéer.

För att övertyga besökarna om att de ska beställa design från dig måste du ju imponera lite. Jag förstår dock att du lagt ner tid och energi på din sida nu, och du har gjort det bra. Det är alltid en början. Kom ihåg att även om du tar in mer grafik så kan den fortfarande vara enkel. Kolla på länken för där förstår du hur jag menar.

Men tänk även på vem du skulle köpa design och tjänster av, någon som har en enkel portfolio sida eller någon som imponerar med grafik, snygg logotyp etc?
Tack för länken! Ska kika runt lite efter inspiration.

Du har helt rätt. Jag förstår dig precis och håller med dig på alla sätt! Tack för ditt inlägg, du tog upp många bra saker.

Idag måste jag plugga, men återkommer när jag uppdaterat sidan.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017