FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Förstod inte riktigt vart du ville komma med Wix-refernsen? Att den nuvarande designen inte räcker till eller att jag alltid ska tänka på att göra webbplatser med minst den där kvalitetsnivån som wix-templaten? Jo, det är lite svårt det där tycker jag, att erbjuda någonting som andra inte har.. Och kan väl i dagsläget inte komma på något som jag har jämfört med alla de andra.. Lägre priser, kanske. Jag siktar väl främst in mig på privatpersoner och mindre/små företag. Citat:
Citat:
Tog bort det fetstilta i footern, och det blev bättre. Tack för tipset. Har även fixat placeholders nu i kontaktformuläret istället, och med lite jQuery-kod fick jag det att fungera i IE också. Tack så mycket för alla bra tips! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Detta är inte lätt, annars skulle alla kunna bli miljardärer med en knäpp med fingrarna, men så lätt är det ju inte. Citat:
Tänk igenom hur mycket jobb hinner du med på ett år om du jobbar heltid? Hur lång tid tar det för dig att marknadsföra och sälja in ett enda uppdrag? Hur lång tid tar det att leverera detta uppdrag? Låt oss säga som ett exempel att det tar dig 2 dagar att marknadsföra och sälja in uppdraget, Det kanske tar 3 dagar att utföra uppdraget. Då hinner du med 30 uppdrag på ett år, verkar det rimligt om du jobbar heltid och tar ut 5 veckors semester? Definiera en målgrupp som har maximalt 30*3 dvs 90 i din målgrupp. se till att ta 30% av den målgruppen som dina kunder. Känns målgruppen för stor så minska den ytterligare, tills du får kanske över 50% av målgruppen som kunder. Tänk på att ju större målgrupp desto fler tuffa konkurrenter. Mindre målgrupp => färre konkurrenter att fajtas mot. Definiera en enda kund som är din idealkund (inte att förväxla med den svåraste kunden att fånga), se till att du kan erbjuda någon UNIKT VÄRDE som inga konkurrenter kan erbjuda till denna kund. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-03-29 klockan 17:22 |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|