| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Om ett företag har 100k kunder och en procent är missnöjda så är det alltså 1000 potentiella människor som kan skriva och klaga på WN. Om ett företag har 10k kunder så är det ju bara 100 stycken. Så tar du ration av detta och slår ut på de klagotrådar som finns så är nog inte de större webbhotellen mer drabbade eller sämre. Ett klagomål på ett mindre webbhotell borde då värderas som 10 på ett större (ett exempel nu utan någon backup på siffrorna). Kikar man här: Oderland: http://www.allabolag.se/5566808746/bokslut City: http://www.allabolag.se/5566307806/bokslut Binero: http://www.allabolag.se/5566890397/bokslut Loopia: http://www.allabolag.se/5566339304/bokslut Så ser man att Oderland oavsett vad de själva försöker säga är betydligt mindre på marknaden. Att skylla på att gratiskonton ökar tillväxten stämmer ju inte då dessa inte genererar någon omsättning eller vinst. Givetvis får de då mindre klagomål på sig då det har betydligt färre kunder. Sen kan de givetvis erbjuda en bättre tjänst än de stora men att gå efter antalet klagomål på WN eller andra forum blir ganska missvisande. Telia är IMO en klart bättre leverantör av telefonitjänster än Bosses telebyrå men söker man efter klagomål på nätet så finner man givetvis fler på Telia än Bosses. Gör det då Bosses till en bättre tjänst? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Lite off topic nu men...
Självklart är vi mindre, sa bara att vi inte har liten kundstock. Det avser dock hosting och inte domännamn :-) Vår omsättning från domännamn är väldigt liten jämfört med många kollegors. 2012 års omsättning var strax över 11 m och då är allt fortfarande privatägt utan några finansiärer inblandade. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|