Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Har alltid varit en nöjd kund tills nu.. (citynetwork)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-23, 11:46 #1
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Vad är det som gör oderland så revolutionerande då?
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-23, 11:55 #2
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Vad är det som gör oderland så revolutionerande då?
Bra support, dom är kompetenta, och har bra servrar. Och det så långt jag vet är det få på wn som klagar på dom? När det gäller CN/Binero kan man ju inte ens räkna alla klagotrådar.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:00 #3
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Bra support, dom är kompetenta, och har bra servrar. Och det så långt jag vet är det få på wn som klagar på dom? När det gäller CN/Binero kan man ju inte ens räkna alla klagotrådar.
Det kan ju också bero på storleken på kundstocken?
Vad definerar en bra server?
Vad är bra support?

Många slänger ur sig rekommendationer och omdömen som "sämst" här på WN men sällan lite mer konkreta exempel.
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:04 #4
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Det kan ju också bero på storleken på kundstocken?
Vad definerar en bra server?
En server som inte går segt och går stabilt.
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Vad är bra support?
Som svarar inom rimlig tid och är kunnig samt förstår ditt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Många slänger ur sig rekommendationer och omdömen som "sämst" här på WN men sällan lite mer konkreta exempel.
Håller helt med dig, alla rekommenderar hej vilt utan bra motivering och i slutändan vet ändå inte folk vad dom ska välja. Jag har ofta sett tendensen att man väljer det man tycker om oavsett om det är det bästa valet eller inte.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:13 #5
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Det kan ju också bero på storleken på kundstocken?
Egentligen är det inte för leverantörer att svara här, vi har dock bra kundstock då vi varit igång sedan 1998. Vi ger sällan bort konton så det går lite långsammare att växa då. Alla andra frågor riktar sig till våra kunder och det får de gärna svara på.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:28 #6
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Det kan ju också bero på storleken på kundstocken?
Men det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på kundstocken. Om man har byggt redundant och skalbart ska det fungera lika bra hur stort det än blir och växer. Annars så innebär det att ju större kundstock man får och ju mer man växer, ju sämre fungerar systemet/hostingen.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-24, 12:58 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Men det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på kundstocken. Om man har byggt redundant och skalbart ska det fungera lika bra hur stort det än blir och växer. Annars så innebär det att ju större kundstock man får och ju mer man växer, ju sämre fungerar systemet/hostingen.
Nja, så är det väl inte riktigt? Om webbhotellet fungerar bra överlag så behövs det mindre supportpersonal. Om sedan något allvarligt inträffar som drabbar många kunder så blir det en betydligt värre situation för supporten på ett större webbhotell än på ett litet. Ett större webbhotell som fungerar lika bra/dåligt som ett litet får naturligtvis också många fler klagomål.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-24, 13:03 #8
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om webbhotellet fungerar bra överlag så behövs det mindre supportpersonal.
Tror du missförstår konversationen om kundstockens betydelse.

overlake säger att Oderland fungerar bra för att det kan bero på storleken på kundstocken är mycket mindre än Binero, och jag tolkar det som att han menar att Binero fungerar sämre pga större kundstock, dvs det är förståeligt. Och det handlar inte om egentligen vad folk tycker och deras klagomål. Om overlake har rätt, att Binero fungerar sämre pga sin storlek så säger jag att det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på den stora kundstocken. Binero är mycket större och borde ha fler klagomål, men det är bara det att Oderland har typ noll.

Senast redigerad av Danielos den 2013-03-24 klockan 13:12
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2013-03-24, 13:10 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tror du missförstår konversationen om kundstockens betydelse.

overlake säger att Oderland fungerar bra för att det kan bero på storleken på kundstocken är mycket mindre än Binero, och jag tolkar det som att han menar att Binero fungerar sämre pga större kundstock, dvs det är förståeligt. Om overlake har rätt, så säger jag att det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på kundstocken. Binero är mycket större och borde ha fler klagomål, men det är bara det att Oderland har typ noll.
Vi kanske missförstår varandra allihopa Jag tolkade det som att hans kommentar där endast gällde antalet klagomål på WN.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017