Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jag har blivit anmäld till "etiska rådet".

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-20, 16:26 #1
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Vad som gäller om en omyndig person ingått avtal regleras av kapitel 9 i Föräldrabalken, https://lagen.nu/1949:381#K9P1. Det är inte den enklaste lagtexten så jag vågar inte uttala mig om hur det blir i det här fallet.

ARN ger endast rekommendationer och du behöver inte följa dem. I praktiken har de dock mycket makt, följer man inte deras rekommendation är det ett antal tidningar som kommer att skriva negativt om ditt företag. Oftast är det därför värt att följa ARNs rekommendation, även om man inte håller med dem.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-20, 17:00 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av foks Visa inlägg
Vad som gäller om en omyndig person ingått avtal regleras av kapitel 9 i Föräldrabalken, https://lagen.nu/1949:381#K9P1. Det är inte den enklaste lagtexten så jag vågar inte uttala mig om hur det blir i det här fallet.

ARN ger endast rekommendationer och du behöver inte följa dem. I praktiken har de dock mycket makt, följer man inte deras rekommendation är det ett antal tidningar som kommer att skriva negativt om ditt företag. Oftast är det därför värt att följa ARNs rekommendation, även om man inte håller med dem.
Säg det till RyanAir Skämt åsido, håller också med om att det är en god idé att följa ARN i de flesta fall.

Det enda frågetecknet här är huruvida du blivit av med mer pengar än det som kommer från den minderåriga?

Tycker det är mycket oprofessionellt av MOSMS att hota med att stänga av kontot innan ni har rett ut vad som hänt sinsemellan. Då bör de istället ge dig råd om vad du kan göra för att något liknande inte ska ske igen. Det här är trots allt en företeelse som bör ligga inom deras expertis och kunskapsområde med tanke på deras verksamhet. Har de inte ens förklarat vad som skett med de pengar som dragits från ditt konto?

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-12-20 klockan 17:02
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017