Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Det skummaste problemet jag någonsin stött på (C#)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-26, 19:37 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Ok, 1,4 MLOC är ju hyfsat stort system. Men du måste ha kopierat mycket för att hinna med det på 2 månader.

Jag jobbade med ett system som blev på 3,5 MLOC och det tog 30 manår för 10-15 personer att utveckla, systemet var klart på 3 kalenderår, då var 97% genererat av en kodgenerator. Men vi jobbade mycket med att trimma in och skriva om koden i mallarna flera gånger, så de första 6 månaderna skrev vi om koden och genererade om hela systemet ca 10 gånger från grunden. Sen blev det väl lite lugnare. De första 6 månaderna hade vi dock bara 50 tabeller att jobba med.

Systemet bestod av 15 delsystem och vi hade använde många egenproducerade komponenter så vi hade maximal återanvändning av redan producerad kod.

Bland annat så hade vi byggt en egen ORM (Object Relational Mapping).

Databasen bestod av 555 tabeller och det var ca 2500 klasser.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-26 klockan 19:48
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-26, 19:47 #2
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Ok, 1,4 MLOC är ju hyfsat stort system. Men du måste ha kopierat mycket för att hinna med det på 2 månader.

Jag jobbade med ett system som blev på 3,5 MLOC och det tog 30 manår för 10-15 personer att utveckla, systemet var klart på 3 kalenderår, då var 97% genererat av en kodgenerator. Men vi jobbade mycket med att trimma in och skriva om koden flera gånger, så de första 6 månaderna skrev vi om koden ca 10 gånger från grunden. Sen blev det väl lite lugnare.

Systemet bestod av 15 delsystem och vi hade använde många egenproducerade komponenter så vi hade maximal återanvändning av redan producerad kod.

Databasen bestod av 555 tabeller och det var ca 2500 klasser.
Kopierat mycket, hur menar du? Allt är skrivet själv och skräddarsytt för spelet och klienten, det går ju hand i hand.


Nåväl, jag verkar ha hittat problemet i grunden nu. Jag har missat att det kommit .NET 4.5, och det verkar finnas någon uppdatering i TaskFactory till det. Men, vänta! Mer problem, suck..

Får inte VS 2011/2012 att installeras på min burk. Av någon anledning vill Microsoft stila sig, och givetvis går det åt skogen. Blend krashar hej vilt när jag försöker göra någon action (ladda hem, installera). Testat både web-installer och ISO-fil. Filerna verkar inte vara skadade på något sätt, utan helt enkelt Blend som krashar.


Sitter och överväger att ta bort alla VS-program jag har på datorn (väldigt många då jag sysslar med allt från mobil till web), men något annat måste det finnas att göra.. Förslag?
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017