FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad kör du för projekttyp?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Socketsystemet & authservern skriven i ren C#, dekrypterar auth-datan och skickar vidare till spelservern. Verkar få samma data (förutom id och så) från authdelen, så den verkar vara bra. Socketsystemet lyssnar av på authportarna, hanterar onConnect och onReceive. Dekrypterar auth-paketet (se kod nedan) och gör kontroller om allt verkar som det ska. Allt detta verkar fungera felfritt och det skickas vidare till spelservern. Kod:
public void Decrypt(Byte[] rgb) { if (rgb == null) throw new NullReferenceException("Buffer can't be null!"); Int16 K = COSAC_IV / 2; if (m_BufKey != null) K = COSAC_KEY / 2; for (Int32 i = 0; i < rgb.Length; i++) { rgb[i] ^= (Byte)0xAB; rgb[i] = (Byte)(rgb[i] >> 4 | rgb[i] << 4); if (m_BufKey != null) { rgb[i] ^= (Byte)(m_BufKey[(Byte)(DecryptCounter & 0xFF) + 0]); rgb[i] ^= (Byte)(m_BufKey[(Byte)(DecryptCounter >> 8) + K]); } else if (m_BufIV != null) { rgb[i] ^= (Byte)(m_BufIV[(Byte)(DecryptCounter & 0xFF) + 0]); rgb[i] ^= (Byte)(m_BufIV[(Byte)(DecryptCounter >> 8) + K]); } DecryptCounter++; } } Skickar senare somsagt vidare till spelservern, lyssnar av vilka paket som kommer från klient>server, lägger till dem i kö för den rätta användaren och så låter jag pakethanteraren ta hand om det. Båda klienterna loggas in normalt, men när någon av dem skickar ett nytt paket (klient>server), som servern ska hantera och styra vad klienten ska göra (exempelvis röra sig, attackera, skriva eller dylikt) så händer detta på alla klienter. Kod:
public static void OnPlayerReceive() { foreach (Connection con in Program.GameConnections.Values) { con.DoQueueSend(); Byte[] mData; if (con.ReceiveQueue.TryDequeue(out mData)) { Program.Tasks.StartNew(() => Packets.Delegates.PacketHandles[BitConverter.ToUInt16(mData, 2)](mData, con)); } } } Här verkar det strula. Om jag kompilerar i VS Express 2010 så skickas paket ut till alla klienter anslutna, om jag kompilerar i VS Express 2012 så sker allt rätt till, dvs. att rätt paket går till rätt klient. VS 2010 (Express) körs på .NET Framework 4.0, precis som VS 2012. Använder multithreading över hela spelservern, mycket LINQ i pakethanterar-delen. Senast redigerad av yakuzaemme den 2012-09-26 klockan 02:11 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|