Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Skriver du i klassisk ASP, Binero inget för dig!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-25, 16:30 #41
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Sammanfattning: det är jävligt synd om mig
Kan inte någon sätta en sammanfattning på denna tråden?

"Kund säger dumma saker om företag, företag svarar och påvisar på ett väldigt seriöst sätt att kund har konstiga krav. Kund vägrar skriva om sin dåliga kod och skyller på att denna inte kan flytta sitt gamla MS-DOS-spel till en Windows-miljö som inte är helt enligt hennes specs. Kund förlorar."
lunarmys är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-25, 17:07 #42
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Kanonsammanfattning! Lika bra att jag antingen går och gräver ner mig eller lär mig php. SNYFT!

Kan jag få en lika intelligent sammanfattning på mitt liv också inte bara på mina åsikter, så kan jag klämma en pava rödvin och tycka riktigt synd om mig själv.

Kul dock att du tycker den är så pass intressant att du läser igenom och tar dig tid att skriva sammanfattning. Det ger mig kraft att leva vidare!
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-25, 17:54 #43
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Tror att du tar allting helt fel, ser negativt på allt och biter dig fast vid det negativa.

Jag kör t.ex. en Linux VPS för ett ändamål, då vissa sidor som körs i PHP går som sirap på en Windowsburk, men har även en del php-sidor på Windowsservrarna som rullar på hur bra som helst.

Det handlar inte om hur stor man är eller hur liten. Min firma är hur liten som helst och även jag måste anpassa mig. Ibland fungerar det inte att ha allt samlat på ett ställe, men får sprida sidorna på olika ställen för att få ut det man vill ha, ibland för ren SEO. Är man liten, måste man nog vara ännu mer flexibell än jättarna som kan betala för sig och få allt anpassat.

Du snöar in dig på att du vill ha allt på ett konto hos ett webbhotell, men om du inte har exakt samma kod på alla sidor, så kommer du för eller senare att stöta på problem med kompatibiliteten för något, så är det bara. Oavsett om du kör gammal ASP eller PHP. Så vakna till och lägg ner tiden istället på att öppna ett webbkonto på annat håll och testa din kod där.
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-25, 21:16 #44
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Har det tagit Binero månader att inse/erkänna problemet och om de inte i god tid meddelat meddelat att ändringar är på g skulle jag försöka byta hosting asap.

Man vill och behöver egentligen inte ha serverdriften som ett osäkerhetsmoment men det kanske kostar lite mer med något bättre. Jag har egentligen inte koll på det här området men på jobbet har vi kunder som har några lite större hostingleverantörer och de erbjuder mail i god tid när det är ändringar på gång, allt från systemuppdateringar till ändringar i deras interna nätverk som kan påverka driften. Det är värt mycket även för mig som inte har bra koll på alla dom bitarna. Vet inte om det är intressant för dig men efter att ha läst igenom de första sidorna i den här tråde är det kanske en fråga att fundera på. Man vill ju sällan åka på samma problem en andra gång.
dAEk är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-25, 22:52 #45
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Binero har inte ändrat något, det är Nilsson som ändrat genom att flytta in en ny applikation/sajt.

Oavsett ASP/.netP/PHP fungerar webbhotell olika, servrar är olika konfigurerade etc. Speciellt mot filsystem finns ofta olika säkerhetsbegränsningar.

Binero brukar vara väldigt noggranna att påpeka alla ändringar, vid migreringen kan man tom provköra i den nya miljön innan alla flyttas över. Vad jag förstått kan man även välja att skjuta på en migrering.

Binero erbjuder, och har gjort från början, Nilsson att flytta och slippa betala, men det räcker inte.

Med det som bakgrund känns det nog ändå som att Binero är ganska good guys i sammanhanget.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-26, 07:02 #46
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
För att avsluta denna tråden där de flesta inte orkar läsa allt jag skriver så kan jag själv sammanfatta: Skriver du i klassisk ASP så är Binero inget för dig! såsom jag sammanfattar redan i rubriken.

1. Det visar sig att klassisk asps filhantering inte fungerar på binero.
2. Det visar sig att supporten på binero inte har ett aning om detta förrän efter 2-3 månader av supportförsök. (Eller valde att inte berätta, och berättade inte när jag förhörde mig när jag valde att flytta till Binero heller.)
3. Det visar sig att även andra moderna sätt att klusterfördela är rent dödliga för klassisk asp (här har inte binero installerat detta men man kan anta att det kommer)
4. Det visar sig att mao 2. så kan man knappast anta att de kommer att ta ett smack ansvar eller ens förvarna när 3. händer.
5. Det visar sig att Binero tycker att man fortfarande har fullständigt stöd för Asp men med insikt i hur stor deras kunskap om vad Asp är, så anser jag att en varning är på plats för de som faktiskt vet vad Asp är, och som kommer, liksom jag, att känna sig lurade när de upptäcker att en del av deras system inte fungerar.

Övriga kommentarer om att:
1. Det är synd om mig.
2. Jag skall skriva om i php
3. Jag skal köpa en egen server, serverhall, lina och helst egen ö i skärgården för att få skriva asp...

...Kan vi skippa.

Tack för det stöd, den förståelse och vettiga förslag jag har fått i mitt stora inlägg som till liten del var en varning till andra som eventuellt funderar på att lägga siter på Binero, större del av inlägget var att skriva av mig frustrationen över att bli behandlad nonchalant men till största delen var det ett sätt för mig att skriva av mig min oerhörda besvikelse över både Binero men också över mig själv som litade på vitt främmande sk professionella och trodde faktiskt att löften var värda något. Jag har fått mig en jävla törn i mitt förtroende för folk men lärt mig något på denna resan.

Surpuppor som bara tagit sig tid att skriva dumma kommentarer i denna tråden har förmodligen inte lärt sig ett smack, de kommer bara skriva dumheter i nästa tråd också.

/Charina Nilsson

Senast redigerad av Nilsson den 2012-09-26 klockan 07:12
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-26, 08:24 #47
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
A word of advice: Du borde verkligen se över möjligheten att skriva i .NET för framtida projekt.
Färre och färre webbhotell kommer att stödja asp fullt ut och supporttekniker på dessa är oftast relativt unga och då mest kunniga i modernare tekniker såsom PHP och .NET.

Personligen så kan jag tycka att steget från ASP till PHP är enklare än ASP till .NET men om du vill fortsätta med "Windows-programmering" så är det ju .NET som är det naturliga valet. http://www.asp.net/ är en bra sida för tutorials och Visual Web developer ett bra startprogram.

Senast redigerad av overlake den 2012-09-26 klockan 08:24 Anledning: Stavfel
overlake är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-26, 09:47 #48
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
A word of advice: Du borde verkligen se över möjligheten att skriva i .NET för framtida projekt.
Färre och färre webbhotell kommer att stödja asp fullt ut och supporttekniker på dessa är oftast relativt unga och då mest kunniga i modernare tekniker såsom PHP och .NET.

Personligen så kan jag tycka att steget från ASP till PHP är enklare än ASP till .NET men om du vill fortsätta med "Windows-programmering" så är det ju .NET som är det naturliga valet. http://www.asp.net/ är en bra sida för tutorials och Visual Web developer ett bra startprogram.
Vilket språk är stabilast?

Jag har också tyckt att gå från asp till php verkar lättast och borde inte bereda allt för stora förändringar i upplägget. Däremot kan jag utläsa bland annat i denna tråden att även php kräver att man är ständigt uppdaterad och skriver mer 'slit-och-släng' kod som hela tiden måste uppdateras. Det gör mig återigen tveksam till php.


/Charina Nilsson
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-26, 10:38 #49
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Vilket språk är stabilast?

Jag har också tyckt att gå från asp till php verkar lättast och borde inte bereda allt för stora förändringar i upplägget. Däremot kan jag utläsa bland annat i denna tråden att även php kräver att man är ständigt uppdaterad och skriver mer 'slit-och-släng' kod som hela tiden måste uppdateras. Det gör mig återigen tveksam till php.


/Charina Nilsson
Att hålla sin kod uppdaterad gäller nog alla olika scriptspråk. Personligen så tycker jag att PHP-sidor går att optimera bättre än .NET som också kräver IIS (inte lika stabil plattform som NIX)
Detta är dock personligt och givetvis finns det för och nackdelar.
Jag är en amatör på dessa språk om man jämför med många snillen här på WN

Men sett till vad du skrivit hittills så skulle nog kanske PHP vara en bra och enklare start. Men känner du att du ej vill lämna MS så tycker jag att du ska börja utveckla små enklare sidor via .NET redan idag och sedan när du känner dig säker börja med lite tuffare sidor som kräver speciallösningar utanför de tutorials/kodexempel man finner på nätet.
overlake är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-26, 11:49 #50
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag låser denna tråd då den nått vägs ände. Jag har flyttat ut en del relaterade inlägg rörande webbhotell och support i en annan tråd till ett nytt ämne som finns här:

http://www.wn.se/t1055130.html
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017