Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kille ramlade på spåret och blir rånad. Rånaren lämnar offret medvetslöst på spåret..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-13, 23:50 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
Är väl ett 30 tal per år i sthlms tbana som blir påkörda, många självmord. Sen hur stort problem det utgör är ju en bedömningsfråga. Går ju att begå självmord på många vis och man kan knappast skydda alla möjligheter nej. Men samtidigt är tbanan ett ovanligt lättillgägligt "alternativ" som även är lätt att råka ut för olyckor i, det kan man se speciellt i rusningstider med massor av folk.

Jag kan dock inte säga att jag är för att lägga många miljoner på en sådan grej.
Den som verkligen vill begå självmord lyckas antagligen med det oavsett vad man gör med tunnelbanan. Att förebygga självmord gör man lämpligtvis med helt andra åtgärder. Här handlar det väl mer om att förbättra arbetsmiljön för de som arbetar i tunnelbanan, förhindra det lilla antal olyckor som ändå sker och slippa alla de stopp och andra kostnader som hänger ihop med dessa händelser. Jag är också lite tveksam till om det verkligen är värt pengarna men det är definitivt värt att titta på. Det har ju införts på flera andra håll. Sett som en engångskostnad är det självklart tycker jag men sen är frågan hur länge de håller.
Oläst 2012-09-13, 23:54 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Den som verkligen vill begå självmord lyckas antagligen med det oavsett vad man gör med tunnelbanan. Att förebygga självmord gör man lämpligtvis med helt andra åtgärder. Här handlar det väl mer om att förbättra arbetsmiljön för de som arbetar i tunnelbanan, förhindra det lilla antal olyckor som ändå sker och slippa alla de stopp och andra kostnader som hänger ihop med dessa händelser. Jag är också lite tveksam till om det verkligen är värt pengarna men det är definitivt värt att titta på. Det har ju införts på flera andra håll. Sett som en engångskostnad är det självklart tycker jag men sen är frågan hur länge de håller.
Jupp, det var visst även nåt tekniskt dilemma med att få tågen att kunna stanna precist nog för sådan lösning. Vilket gjorde att ordet "omöjligt" yttrades av någon chef...
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017