Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kille ramlade på spåret och blir rånad. Rånaren lämnar offret medvetslöst på spåret..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-13, 21:00 #1
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är just sådana där kommentarer som är precis lika tragiska tecken på hur vårt samhälle ser ut idag som sådana här händelser...
Vad ska man göra då? Ge han 6 månaders villkorligt för överfall?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-13, 21:16 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Ingen vet om han är invandrare, svensk, muslim, kristen, satanist, eller vad som helst. Och det vore totalt fel att göra politik av detta. Man kan vara så främlingsfientlig/intolerant som man vill och ändå borde man inse att varken muslimer, kommunister, nazister, sverigedemokrater, talibaner, bankirer, judar, bögar, män, somalier, svenskar, moderater, vänsterpartiseter, mm, mm, normalt agerar på det här viset. Det spelar liksom ingen roll vem eller vilka som man normalt beskyller för all världens elände. Ingen gör anspråk på att någon annan skulle vara så här ond.

Och det är just det som gör det så fruktansvärt. Hitler och Breivik hade garanterat rullat honom av spåret. Det hade även bin Ladin och Stalin gjort. Till och med Quisling, som symboliserar förräderi, ondska och svek, hoppade i vattnet för att rädda en person som höll på att drunkna (sann historia).

Edit: Som Patrik skriver, så har även jag en förståelse för att personer fegar ur i kritiska situationer. Man kanske vill hjälpa en person som befinner sig i nöd, men man vågar inte. Men den här gärningsmannen visar att han mycket väl vågar hoppa ner på spåret. Det som gör detta värre än allt annat elände, är att han kunde ha räddat honom (utan att offra eller riskera någonting själv) när han ändå var där nere och muddrade sitt offer.

Senast redigerad av Gustav den 2012-09-13 klockan 21:27
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-13, 21:03 #3
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Det är just sådana där kommentarer som är precis lika tragiska tecken på hur vårt samhälle ser ut idag som sådana här händelser...
Men det tycker du enbart för att jag skrev han skulle ut ur landet. Du anser ju att alla som vill sända tillbaka folk till sina hemländer är rasister. Varför ska man ens dalta med honom? Såg du inte hans leende när han gick förbi biljettsäljaren?
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-13, 23:43 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Men det tycker du enbart för att jag skrev han skulle ut ur landet. Du anser ju att alla som vill sända tillbaka folk till sina hemländer är rasister. Varför ska man ens dalta med honom? Såg du inte hans leende när han gick förbi biljettsäljaren?
Lite lågt att felaktigt diktera en annan persons åsikter kanske? Att vilja utvisa en brottsling är knappast rasism. Nej, det var snarare det våldsamma slutet av meningen som jag reagerade på. Jag har betydligt mer till övers för rasister än de som förespråkar meningslöst våld.
Oläst 2012-09-14, 08:50 #5
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Lite lågt att felaktigt diktera en annan persons åsikter kanske? Att vilja utvisa en brottsling är knappast rasism. Nej, det var snarare det våldsamma slutet av meningen som jag reagerade på. Jag har betydligt mer till övers för rasister än de som förespråkar meningslöst våld.
Saken är väl mest den att det inte är någon som vet någonting om den här killen? Vad är det som säger att Sverige inte är hans hemland?
martinl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-14, 09:05 #6
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Jag har betydligt mer till övers för rasister än de som förespråkar meningslöst våld.
Hmm,

Det ena utesluter ju knappast det andra per automatik.

Du menar att du har mer övers för folk som å ena sidan anser att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, men som andra sidan är pacifister? Finns sådana?

;-)

Ps. Jag är off-topic-stämplad nu och lovar att inte skriva mer OT-dravel på minst 36 timmar.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-13, 22:02 #7
lilljebjorn lilljebjorn är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Medlem

Vad skönt att hans bilder ligger på nätet och tv iaf. så han inte kan vista sig ute . Han åker nog dit rätt snabbt. Han lär ju hoppas polisen hittar honom före allmänheten typ... Hur fan kan han lämna människan på spåren...
lilljebjorn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-13, 22:06 #8
Medlem

Medlem

Ärligt. Varför har de inte ett förbannat jävla gallerstaket med elektriska grindar så ingen kan gå ner på spåren?
lilljebjorn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-13, 22:58 #9
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av lilljebjorn Visa inlägg
Ärligt. Varför har de inte ett förbannat jävla gallerstaket med elektriska grindar så ingen kan gå ner på spåren?
För att det kostar pengar...?

Alltså, det är ju helt enkelt så att man inte SKA befinna sig dyngrak på perronger och ramla ned på spåret. Ska man för den sakens skull bygga hinder för det? Ska vi ha räcken runt alla trottoarer också då? Så att ingen vinglar ut i gatan av misstag?
Oläst 2012-09-13, 23:04 #10
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
För att det kostar pengar...?

Alltså, det är ju helt enkelt så att man inte SKA befinna sig dyngrak på perronger och ramla ned på spåret. Ska man för den sakens skull bygga hinder för det? Ska vi ha räcken runt alla trottoarer också då? Så att ingen vinglar ut i gatan av misstag?
Tror han byter åsikt när hans SL kort hade kostat 5k mer i månaden för idiot säkra alla möjliga faror.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017