FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Ingen vet om han är invandrare, svensk, muslim, kristen, satanist, eller vad som helst. Och det vore totalt fel att göra politik av detta. Man kan vara så främlingsfientlig/intolerant som man vill och ändå borde man inse att varken muslimer, kommunister, nazister, sverigedemokrater, talibaner, bankirer, judar, bögar, män, somalier, svenskar, moderater, vänsterpartiseter, mm, mm, normalt agerar på det här viset. Det spelar liksom ingen roll vem eller vilka som man normalt beskyller för all världens elände. Ingen gör anspråk på att någon annan skulle vara så här ond.
Och det är just det som gör det så fruktansvärt. Hitler och Breivik hade garanterat rullat honom av spåret. Det hade även bin Ladin och Stalin gjort. Till och med Quisling, som symboliserar förräderi, ondska och svek, hoppade i vattnet för att rädda en person som höll på att drunkna (sann historia). Edit: Som Patrik skriver, så har även jag en förståelse för att personer fegar ur i kritiska situationer. Man kanske vill hjälpa en person som befinner sig i nöd, men man vågar inte. Men den här gärningsmannen visar att han mycket väl vågar hoppa ner på spåret. Det som gör detta värre än allt annat elände, är att han kunde ha räddat honom (utan att offra eller riskera någonting själv) när han ändå var där nere och muddrade sitt offer. Senast redigerad av Gustav den 2012-09-13 klockan 21:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Men det tycker du enbart för att jag skrev han skulle ut ur landet. Du anser ju att alla som vill sända tillbaka folk till sina hemländer är rasister. Varför ska man ens dalta med honom? Såg du inte hans leende när han gick förbi biljettsäljaren?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite lågt att felaktigt diktera en annan persons åsikter kanske? Att vilja utvisa en brottsling är knappast rasism. Nej, det var snarare det våldsamma slutet av meningen som jag reagerade på. Jag har betydligt mer till övers för rasister än de som förespråkar meningslöst våld.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det ena utesluter ju knappast det andra per automatik. Du menar att du har mer övers för folk som å ena sidan anser att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, men som andra sidan är pacifister? Finns sådana? ;-) Ps. Jag är off-topic-stämplad nu och lovar att inte skriva mer OT-dravel på minst 36 timmar.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad skönt att hans bilder ligger på nätet och tv iaf. så han inte kan vista sig ute . Han åker nog dit rätt snabbt. Han lär ju hoppas polisen hittar honom före allmänheten typ... Hur fan kan han lämna människan på spåren...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ärligt. Varför har de inte ett förbannat jävla gallerstaket med elektriska grindar så ingen kan gå ner på spåren?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Alltså, det är ju helt enkelt så att man inte SKA befinna sig dyngrak på perronger och ramla ned på spåret. Ska man för den sakens skull bygga hinder för det? Ska vi ha räcken runt alla trottoarer också då? Så att ingen vinglar ut i gatan av misstag?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |