FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi hade en DDoS attack. Vi har inte haft detta på länge - efter en relativt aktiv vår.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
googla DDoS.
Och sedan kom tillbaka och anklaga inte citynetwork för detta.. Det är inte dom som attackerar, utan utomstående som förstör. DDoS är "nästan" omöjlig att skydda sig ifrån, speciellt de stora. om du har 10gbit fiber totalt.. och ddosen är på 12gbit då är du körd. Sedan finns det andra varianter av ddos men detta är den enklaste att förklara. Inget som kan göras så mycket åt mer än vad de försöker. Enda raka skyddet är att "nullrouta" det attackerade ip't om det är fokuserad attack. Så anklaga dem inte för att de blivit attackerade ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så klart det är deras ansvar, DDoS är något av verkligheten. Har man inte kapacitet eller kunskap att hantera DDoS så klarar man INTE i verkligheten att leverera fungerande tjänst till sina kunder.
Eller menar du även om det blir strömavbrott är det inte leverantörens fel för dom inte installerat någon reservkraft? Samma grund princip, även om det är en attackerar eller att det är elleverantör som har avbrott så har även leverantören ett ansvar att hantera verkligheten för leverera fungerande tjänster. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|