FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Utifrån de där siffrorna är det ganska tydligt att Loopia verkar vara ganska nöjda med sin ställning och vill hellre casha in på sina nuvarande kunder än att expandera och därmed återinvestera en stor del av vinsten i verksamheten. Det är ju naturligt att göra när man är marknadsledande. Detta är bara bra en aspekt, men bara den visar att jämförelsen haltar ganska rejält. Senast redigerad av pelmered den 2012-06-17 klockan 12:04 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Loopia är dessutom också en del av en större koncern och har därmed vinstkrav på sig uppifrån. Mycket väl fungerande automatiserade system (minus e-postkatastrofen då men de större konkurrenternas problem har också varit omfattande de senaste åren) gör att de kan hålla nere kostnaderna, inte minst för supporten.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
jag nämnde med höga supportkostnader när man har tiotusentals kunder som betalar en pizza i månaden. Återinvestering av vinst köper jag till viss del men när det handlar om mycket stora investeringar så lägger man upp någon avbetalningsplan så man inte sopar hela sin likviditet bara för att man köpte ett nytt SAN och 10 servrar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|