FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns olika anledningar till att vi stänger trådar. Det kan exempelvis bero på att de går utanför ämnet, att trådstartaren begärt få tråden stängd (relativt vanligt vid försäljningar) eller att vi känner att det inte kommer fram något nytt i en lång tråd. Det är ingen större poäng med att samma saker sägs i tio eller tjugo sidor. Känner man att man ändå har något nytt att ta upp så är det bara att starta en ny tråd helt enkelt.
Det finns ingen "censur" på ett privat forum, den som driver ett sådant väljer helt på egen hand vad som ska tillåtas och inte.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Snarare är det väl så att de som blir "censurerade" (modererade är nog ett bättre ord) inte kan göra mycket åt det, annat än att välja att bli förbannade och i "extremfall" lämna forumet. OM det skulle vara så (vilket jag inte påstår) att trådar skulle stängas till hänsyn för annonsörer tror jag det KAN bli rejält kontraproduktivt i längden, såvida forumägarens mål är att ha många medlemmar här.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Med det sagt så är det ju inte ens så att vi hindrar någon från att framföra en åsikt genom att stänga en tråd. Det går som sagt var alldeles utmärkt att starta en ny tråd och skriva precis vad man önskar (så länge det följer forumets regler naturligtvis).
![]() |
Svara |
|
|