FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men det är ju inte så det fungerar. Det är progressiva skatter och så snart du börjar betala den statliga skatten får du mindre tillbaka per skattad krona.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kan väl också tycka att marginalskatten är lite väl saftig, men jag tycker det är okej att de som tjänar mer också bidrar mer till det allmäna. Som sagt, så länge skatten används till det den är avsedd så är det okej. De som tjänar >500k hade c:a 9% av den totala taxerade inkomsten och stod för c:a 13% av alla skatteintäkter (Skatteverket, 2000). Då räknas förstås inte alla miljoner som medelst "skatteplanering" smugglades undan till skatteparadis etc, en liga i vilken höginkomsttagarna är överlägsna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Eller tycker du bara för man är rik ska behöva betala 50.000 för en liter mjölk? Bara för att man har hög inkomst? Precis samma sak. När man passerat topp 1% på inkomstnivån av Svenska befolkningen så är stannar man frivilligt inte kvar i Sverige. Jag ångrar inte en sekund att jag lämnade Sverige, inte nog med att slippa bli rånad på flera miljoner varje år så får man även något Sverige aldrig kan erbjuda även sol och värme och mindre regn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det går naturligvis bra att flytta om galoscherna inte passar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Precis det jag har gjort, alltså att flyttat från Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I så fall kan du ju flytta ditt företag till landsbygden i Sudan och framgångsrikt driva det vidare därifrån. Garanterat lägre skatter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Företaget använder inget från samhället, vi betalar för att finnas. Skulle man varit bonde och levt på EU bidrag hade det varit annan sak. Även om jag inte bor i Sverige betalar ändå företaget arbetsgivaravgifter för dom anställda i Sverige. Så jag bidrar ändå mer än >90% av befolkningen gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mer skatt innebär Mer makt åt politikerna (och mindre makt åt folket). Jag är 100% övertygad om att Patrik kan skapa en bättre hosting-infrastruktur än politikerna i riksdagen. Att låta Patrik behålla pengarna (istället för att ge dem till politikerna) innebär bättre infrastruktur. I Sverige har vi en felaktig bild av att alla skattepengar går till "Bara Bra Saker"(tm). Tyvärr är så inte fallet. När 349 personer ska hantera en budget på 938 Miljarder Kr är det ju självklart att pengar kommer användas felaktigt. Ju mer vi betalar i skatt ju mer av samhällets resurser kommer att användas felaktigt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|