patrikweb |
2012-05-25 19:23 |
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice
(Inlägg 20441065)
Detta behövde verkligen sägas. Sen är det inte så att välfärden drastiskt kommer minska utan storskalig utpressning (staten) heller - du själv verkar ju väldigt sugen på att hjälpa folk, varför skulle du sluta göra det för att du inte blir tvingad till det?
|
Normalt folk som har en medelinkomst till mellansiktet betalar runt 60-110k skatt, då har jag inte räknat med folks rätt till ränteavdrag eller andra avdrag som gör faktiska skatten lägre.
Det jag inte kan fatta att folk kan tycka att höginkomsttagare ska betala upp till miljarder i skatt. Medan vanligt folk inte bidrar ett skit själva i skatt.
Finns många personer skatteverkat tycker ska upptaxeras 100-10000 MILJONER i skatt, är ju helt orimligt.
Jag själv hade blivit rånad på 1.6 miljoner inkomstskatt årligen om jag hade stannat kvar i U-landet Sverige. Som man inte hade fått ett skit för.
Och tror inte välfärden skulle sjunkit så mycket, folk hade fått lära sig att sluta vara parasiter och leva på andra och ta eget ansvar för sitt liv.
Sedan tror jag personligen folk hade tagit han om sin egen familj/släkt & vänner som hade behövt hjälp på riktigt.
Idag tar folk inget eget ansvar, nu kan dom skita i allt och gå på bidrag om det är så. Att slösa upp alla sina pengar på onödiga saker istället för spara för sämre tider. Folk vet ju ändå att dom får bidrag så är bättre inte ha kvar en krona.
|