Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skattediskussion

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-26, 11:55 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Fast nu är jag absolut ingen slösar person eller min sambo. Vi har bara råkat planera inkomsten fel med att studera båda två. Sen har vi tre kids i tonåren som bor här varannan helg och på loven, vilket vi inte får en krona för.

Det är lite komiskt, många klagar på skatten, sen klagar de på vägarna att de är dåliga. Om nu alla skulle skattefiffla, var skulle vi då få pengar till att fixa vägarna?
Fast det struntar Patrik i. Han har flyttat till en ö i Medelhavet och ägnar numera dagarna åt att spy galla på Sverige och oss svenskar. Det är nästan så man tror att han saknar oss
Oläst 2012-05-26, 12:44 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Fast det struntar Patrik i. Han har flyttat till en ö i Medelhavet och ägnar numera dagarna åt att spy galla på Sverige och oss svenskar. Det är nästan så man tror att han saknar oss
Jag hade åsikter om Sverige innan jag flyttade, jag kan ägna dagarna att slippa kyla och regn. Kan sitta slappa på stranden hela dagen eller sitta sola på balkongen hela dagen om jag nu vill. Har 2 st balkonger så jag kan följa solen hela dagen.

Jag har nära till allt, 1-15 min gångavstånd till 2 stora köpcenter sedan några hundra andra restaurang/pubar.

Inget monopol på alkohol, så 1 min springa ner handla istället för trängas i kö med alla idioter i Sverige med dåliga öppettider på systemet.

Så bara hur mycket enklare och smidigare det är att leva här mot Sverige är enormt.

Du kan få nästan allt hemkört med, beställer man elektronik kan man få det samma dag mot en väldigt liten fraktkostnad.

Här delar posten ut brev på lördagar, samt dom kommer och lämnar paketen till en här.

Framför allt 5% skatt på holding bolag.

Så kan inte komma på något som jag saknar från Sverige, kanske att det är lite dåligt utbud på godis i Malta. Men det är säkert mer nyttigt utan allt, och kan ju beställa det om man orkar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017