Citat:
Ursprungligen postat av Thomas E
Har haft det men kunde inte se minsta respons från google så jag tog bort den. Kanske borde läggas tillbaka...
|
Hur länge hade du det så? Du har nästan 70 000 indexerade sidor, det tar lite tid innan Google omvärderar dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas E
Kan ligga något där. Jag länkar på alla ord eftersom allt är sökbart, så det finns inget "tomt prat" på sidan. Det gillar säkert användaren. Men visst kan man göra som discshop, lovefilm m.m, lägga in text typ ett kommentarsforum där människor får kommentera bäst de vill (jag tycker det är skräp), eller beskriva hela filmens handling (tillför inte en affischköpare något). Lite synd att man måste lägga dit saker som inte tillför själva handlandet något. Men jag ser att alla som ligger först på google gör det.
|
Google tycker om innehåll. Sen är det inte säkert att det gynnar besökaren så det är alltid en balansgång. Vad du själv tycker är skräp är ganska irrelevant. Har du undersökt om det är något folk tycker saknas på din sida? I vissa fall när filmer har liknande titlar kan jag ändå tänka mig att det gynnar köparen att läsa en kortare beskrivning för att identifiera rätt film. Om inte annat går det väl att skriva lite om själva affischen - vad som syns på den, en kortare recension / säljtext (nu finns bara en korthuggen beskrivning som inte är en korrekt mening), designer osv. Det går ju att placera sådana texter lite mer diskret så att de inte stör den rena köpprocessen.