Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Min tradera-annons får högre ranking än min hemsida - känner mig hånad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-05-12, 19:42 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas E Visa inlägg
Har haft det men kunde inte se minsta respons från google så jag tog bort den. Kanske borde läggas tillbaka...
Hur länge hade du det så? Du har nästan 70 000 indexerade sidor, det tar lite tid innan Google omvärderar dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas E Visa inlägg
Kan ligga något där. Jag länkar på alla ord eftersom allt är sökbart, så det finns inget "tomt prat" på sidan. Det gillar säkert användaren. Men visst kan man göra som discshop, lovefilm m.m, lägga in text typ ett kommentarsforum där människor får kommentera bäst de vill (jag tycker det är skräp), eller beskriva hela filmens handling (tillför inte en affischköpare något). Lite synd att man måste lägga dit saker som inte tillför själva handlandet något. Men jag ser att alla som ligger först på google gör det.
Google tycker om innehåll. Sen är det inte säkert att det gynnar besökaren så det är alltid en balansgång. Vad du själv tycker är skräp är ganska irrelevant. Har du undersökt om det är något folk tycker saknas på din sida? I vissa fall när filmer har liknande titlar kan jag ändå tänka mig att det gynnar köparen att läsa en kortare beskrivning för att identifiera rätt film. Om inte annat går det väl att skriva lite om själva affischen - vad som syns på den, en kortare recension / säljtext (nu finns bara en korthuggen beskrivning som inte är en korrekt mening), designer osv. Det går ju att placera sådana texter lite mer diskret så att de inte stör den rena köpprocessen.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-12 klockan 19:45
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017