FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hej Jag vill hänvisa till detta blogginlägg, http://blogg.loopia.se/2012/04/16/st...are-webbsidor/. Nej vi har inte varit felfria men vi jobbar stenhårt på att bli bättre. Denna investering är ett sätt att visa att vi vet om denna svaghet och att vi tar detta på största allvar och gör något åt det. http://blogg.loopia.se/2012/02/20/vi-vill-bli-battre/ /Jimmie Eriksson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag hoppas ni redan vet det att modern utrustning inte automatiskt löser alla problem, det mesta löser man genom bättre rutiner, kundpolicy och system samt att vara proaktiv med att förebygga eventuella svagheter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nyare utrustning löser ju inte direkt problem med backuper, det måste jag hålla med om.
Det kanske dock gör det möjligt att spara mer backup, men av att dömma av ert mailsvar som Patrik H refererar till så känns det ju inte direkt... som det är där problemet ligger? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu går jag lite offtopic, men jag skulle inte ens rekomendera att anlita loopia för era domäner. Även om ni inte hostar erat material på deras servrar får du inte ha loopia som registrar om du ska ha naket material på din webbplats. Tror även deras korkade avtal innefattar mer än bara naket. En liten varning, ifall ni inte vill bli av med en värdefull domän helt plötsligt en dag...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Loopia får, och kan inte, beslagta en domän för dom anser den bryter mot några villkor. Det är du som ägare som alltid har kontrollen, oavsett om dom inte vill ha dig som kund eller inte. Du äger domänen, inte loopia.
Du kan, och måste alltid kunna, begära ut EPP-kod för att flytta till annan leverantör. Detta regleras rätt hårt i IIS's registrar-avtal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hostade inget hos loopia, jag köpte bara mina domäner hos loopia och en dag fick jag ett mail att de inte gillade innehållet på en av mina sidor... Vad de skulle göra vet jag dock inte, som sagt så gick det aldrig så långt då jag bytte registrar pga. deras knasiga policy.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |