Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mail raderas spårlöst hos Loopia

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-15, 16:34 #1
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Hej Patrik

Det är tråkigt att du upplever detta men vi kan inte hitta något fel på vår tjänst gällande detta. Vi har kontrollerat det, skickat testmeddelanden och verifierat att allt sker korrekt så som det ska och att meddelandet hamnar i din inkorg.

Mer information kring detta har skickats direkt till dig som svar på det ärende du hade hos oss.

/Jimmie Eriksson
Jimmie, om du verkligen tycker att det är tråkigt att jag upplevt Er såhär så bör du stå upp i er organisation internt och rätta till de problem ni har istället för att skriva ännu mer uppretande saker här. Jag tror att många skulle uppskatta att ni istället satte en budget på att säkerställa god funktionalitet och förbättra mail-systemet istället.

Ni rensar kunders mail-konton och säger sedan att allt är OK i ert system, kommer jag någonsin kunna få tillbaka mailen - nej förmodligen inte. Du gör dig bara till åtlöje, fy skäms!

Ditt uppdrag måste vara jobbigt att ha detta ansikte utåt. Jag respekterar inte företag som mörklägger uppenbara problem som ni har i tjänsten på detta sätt som ni gjort i mitt fall.

Nu vet jag vilka ni är och hur ni agerar mot kunder, jag är rätt aktiv i Er bransch och ni har helt klart förlorat mitt kontaktnät. Hoppas att detta sprider sig hos även andra så att konkurrensen fasar ut företag som Loopia från marknaden.
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-15, 21:27 #2
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik H Visa inlägg
Jimmie, om du verkligen tycker att det är tråkigt att jag upplevt Er såhär så bör du stå upp i er organisation internt och rätta till de problem ni har istället för att skriva ännu mer uppretande saker här. Jag tror att många skulle uppskatta att ni istället satte en budget på att säkerställa god funktionalitet och förbättra mail-systemet istället.

Ni rensar kunders mail-konton och säger sedan att allt är OK i ert system, kommer jag någonsin kunna få tillbaka mailen - nej förmodligen inte. Du gör dig bara till åtlöje, fy skäms!

Ditt uppdrag måste vara jobbigt att ha detta ansikte utåt. Jag respekterar inte företag som mörklägger uppenbara problem som ni har i tjänsten på detta sätt som ni gjort i mitt fall.

Nu vet jag vilka ni är och hur ni agerar mot kunder, jag är rätt aktiv i Er bransch och ni har helt klart förlorat mitt kontaktnät. Hoppas att detta sprider sig hos även andra så att konkurrensen fasar ut företag som Loopia från marknaden.
Vi har ett gäng kunder som har lagringen hos loopia. Vi kommer flytta alla dem 1 Juni. Loopias e-post är för övrigt katastrofalt. Det är extremt segt och de skyller på att det är 140 mb i mailen vilket gör att allt blir segt, så jag raderade 50% och det är fortfarande lika segt, uselt!

aws så ligger en av deras server nere.
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 10:41 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Vi har ett gäng kunder som har lagringen hos loopia. Vi kommer flytta alla dem 1 Juni. Loopias e-post är för övrigt katastrofalt. Det är extremt segt och de skyller på att det är 140 mb i mailen vilket gör att allt blir segt, så jag raderade 50% och det är fortfarande lika segt, uselt!

aws så ligger en av deras server nere.
Inte bara en server, de har omfattande nätverksproblem:

http://www.driftbloggen.se/
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 12:33 #4
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Vi har ett gäng kunder som har lagringen hos loopia. Vi kommer flytta alla dem 1 Juni. Loopias e-post är för övrigt katastrofalt. Det är extremt segt och de skyller på att det är 140 mb i mailen vilket gör att allt blir segt, så jag raderade 50% och det är fortfarande lika segt, uselt!

aws så ligger en av deras server nere.

Hej

Vi är medvetna om att prestandan på delar av nuvarande vårt system inte är vad den borde vara och har därför valt att investera många miljoner i den nya plattformen.

Mer info finns på:
http://blogg.loopia.se/2012/04/16/st...are-webbsidor/

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 12:30 #5
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik H Visa inlägg
Jimmie, om du verkligen tycker att det är tråkigt att jag upplevt Er såhär så bör du stå upp i er organisation internt och rätta till de problem ni har istället för att skriva ännu mer uppretande saker här. Jag tror att många skulle uppskatta att ni istället satte en budget på att säkerställa god funktionalitet och förbättra mail-systemet istället.

Ni rensar kunders mail-konton och säger sedan att allt är OK i ert system, kommer jag någonsin kunna få tillbaka mailen - nej förmodligen inte. Du gör dig bara till åtlöje, fy skäms!

Ditt uppdrag måste vara jobbigt att ha detta ansikte utåt. Jag respekterar inte företag som mörklägger uppenbara problem som ni har i tjänsten på detta sätt som ni gjort i mitt fall.

Nu vet jag vilka ni är och hur ni agerar mot kunder, jag är rätt aktiv i Er bransch och ni har helt klart förlorat mitt kontaktnät. Hoppas att detta sprider sig hos även andra så att konkurrensen fasar ut företag som Loopia från marknaden.

Hej

Vi vill helst inte diskutera enskilda fall på publika forum utan tar hellre detta direkt med dig som kunden.

Självklart tar vi detta på fullaste allvar och jobbar vidare för att se vad det är som hänt.

Det vi gjort är att skicka testmeddelande, kontrollera i loggarna att det levererades, samt att även kontrollera mot lagringssystemet att meddelandet fanns där.

Vi rensat inte några meddelanden ur ditt eller någon annan kunds e-postkonto.

Parallellt har vi även kontrollerat flertalet egna testkonton och kan inte heller där se att något skulle vara felaktigt i vårt e-postsystem. Vi har heller inga andra rapporter från andra kunder att de upplever samma sak.

Vi försöker inte på något sätt mörka men kan inte se att det något fel på vårt system gällande just detta. Vi jobbar dock vidare på detta.

Om du har vidare synpunkter på vårt e-postsystem är du välkommen att ta upp dessa i ditt öppna supportärende hos oss.

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-16, 13:16 #6
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Hej

Vi vill helst inte diskutera enskilda fall på publika forum utan tar hellre detta direkt med dig som kunden.

Självklart tar vi detta på fullaste allvar och jobbar vidare för att se vad det är som hänt.

Det vi gjort är att skicka testmeddelande, kontrollera i loggarna att det levererades, samt att även kontrollera mot lagringssystemet att meddelandet fanns där.

Vi rensat inte några meddelanden ur ditt eller någon annan kunds e-postkonto.

Parallellt har vi även kontrollerat flertalet egna testkonton och kan inte heller där se att något skulle vara felaktigt i vårt e-postsystem. Vi har heller inga andra rapporter från andra kunder att de upplever samma sak.

Vi försöker inte på något sätt mörka men kan inte se att det något fel på vårt system gällande just detta. Vi jobbar dock vidare på detta.

Om du har vidare synpunkter på vårt e-postsystem är du välkommen att ta upp dessa i ditt öppna supportärende hos oss.

/Jimmie Eriksson
Du får nog ha bättre koll på dina tekniker hos Loopia, kollade just ett annat mailkonto jag har hos Er där alla mailen (ungefär hundra mail) är raderade sedan i fredags när ni gjorde något med ett av mina konton på den domänen som gällde mitt ärende.

Det är väl knappast någon idé att öppna ett nytt ärende på det för ni har ju inga fel i ert system.
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017