| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Deras svar är ändå rätt logiskt, i en perfekt värld där ingen raderar mail av misstag och inga system krashar, så behövs inte backuper! *ironi*
Nu har det ju dock upprepade gånger visat sig att så inte är fallet, så att iaf efter deras senaste ordentliga mail-kaos där kunder faktiskt förlorade data permanent. Trots att Loopia gick väldigt långt med ärendet och anlitade dataåterställnings-företag och allt därtill så tycker jag det är väldigt udda att dom inte börjat ta snapshots/inkrementala backuper dags och veckovis... Både för att stärka sitt varumärke genom att kunna garantera att sånt inte händer igen - och att faktiskt ha någon form av datasäkerhet... Vad händer t.ex. om någon bugg uppstår som raderar mail här och där, för att sedan par veckor upptäckas av Loopia? Har vi en återupprepning av senast då eller? Inga backuper, permanent förlorad data. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Hej Jag vill hänvisa till detta blogginlägg, http://blogg.loopia.se/2012/04/16/st...are-webbsidor/. Nej vi har inte varit felfria men vi jobbar stenhårt på att bli bättre. Denna investering är ett sätt att visa att vi vet om denna svaghet och att vi tar detta på största allvar och gör något åt det. http://blogg.loopia.se/2012/02/20/vi-vill-bli-battre/ /Jimmie Eriksson |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Citat:
Jag hoppas ni redan vet det att modern utrustning inte automatiskt löser alla problem, det mesta löser man genom bättre rutiner, kundpolicy och system samt att vara proaktiv med att förebygga eventuella svagheter. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Nyare utrustning löser ju inte direkt problem med backuper, det måste jag hålla med om.
Det kanske dock gör det möjligt att spara mer backup, men av att dömma av ert mailsvar som Patrik H refererar till så känns det ju inte direkt... som det är där problemet ligger? |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|