FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har redan blivit flyttad två gånger, först för några månader sedan och nu den 13:e April, men felet kvarstår. VPS:en gick senast ner för 7 min sedan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Supporten
Väldigt bra. Laddningstider Kan bli bättre, kör mycket wordpress och det tar ett tag för att sidorna ska laddas. Enligt pingdom så är det ca 4-8 sekunder innan sidan har kommit upp. Uptime Har inte kört pingdom så jag fått veta när sidorna är nere men det känns bra. Övrigt Har testat att köra pingdom's dns health och kanske är därför att sidan tar så lång tid att ladda. http://dnscheck.pingdom.com/?domain=...4650933&view=1 Som ni ser så är där lite gula resultat. Senast redigerad av spajk den 2012-04-17 klockan 10:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
spajk - visade din rapport för lite tekniker här på kontoret. Vi skall fixa reverse för IPv6 men inget av det du ser där påverkar prestanda nämnvärt. Rapporten skall dock se snyggare ut så tack för att du visade så vi kan förbättra.
Det som påverkar våra (och alla webbhotell) WP prestanda handlar extremt mycket om hur man sätter upp dem. Vi har blixtsnabba men ocskå sega. Cachning och plugins hämtar du mest prestanda från. Dvs ju färre plugins desto bättre. Finns mycket att göra i WP för bättre prestanda generellt. Ser samma sak i City Cloud. Samma kraft i servern kan generera två mycket olikt presterande WP-sajter. Att köra rätt på servernivå där är mycket viktigt. Tex NginX rockar rätt hårt prestandamässigt. Vi har lite images som är uppsatta med prestanda i åtanke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gjorde en ny test på pingdom.
DNS: 2.08 sekunder Connect: 2.13 sekunder Detta är ju ändå inget jag kan göra något åt, eller? ![]() *EDIT* Har tyvärr inga andra referenser när det kommer till vanliga webbhotell. Men gjorde ett test på min glesys vps. Vv se printscreen-pingdom-aos.jpg DNS: 0 ms Connect: 48 ms Senast redigerad av spajk den 2012-04-17 klockan 12:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
spajk - skall be om mer info och återkommer.
Nerik - PM:ade dig precis så jag kan få lite info och kolla upp vad som händer med din VM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla svar! Beställning gjord och detta kommer nog bli bra
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rent objektivt och som konkurrent till CN vill jag gärna bidra med att jag tycker att CN är bland de bästa och mest prisvärda webbhotellen som erbjuder Linux och Windows på samma konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()