Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ni som använder CityNetwork

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-21, 16:58 #11
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Nej vi kör inte gluster där Daniel. Som jag sa så så jag att det skiljer - lade inte värde i hur mycket. Du har en förlust där precis som du tex får en förlust om du virtualiserar jämfört med ren hårdvara (vilket vi också gör - och alla andra större leverantörer kan jag tänka mig idag). Andra saker spelar in också - men självklart är det nämnvärt. Annars hade jag inte nämnt det. ;-)

Som sagt testet mäter vissa saker. Våra kunder kände en reell förbättring som de var mycket nöjda med när vi gick till SSD diskar och således förbättrade just diskprestandan rejält. Därför investerar vi i att gå till SSD på alla SQL servrar. Min poäng är att trots att alla kunderna avnjuter förbättring i deras verkliga sajter - så visar inte testet något - trots en reell förbättring. Bara ett faktum - inget mer.

Då du verkar ha kört mycket tester - vad anser du är bäst? När det gäller Gluster har vi lärt oss en hel del - precis som du inte mycket på den positiva sidan.

Sist men inte minst - prestanda är viktigt för oss. Men det är en av kanske 20 variabler som vi har i åtanke när vi designar system och jobbar med vår tillväxt. Även om vi kommer jobba vidare på prestanda så kommer vi nog aldrig vara snabbast i det testet. Vi hoppas leverera en bra tjänst och göra våra kunder riktigt nöjda. Balans är nyckelordet.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017