FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Spajk - Det är många som är snabbare än oss i testet. En majoritet av webbhotellen kör med singelmaskiner för sina kunder. Dessa är normala servrar som har diskarna kopplat direkt i anslutning till servern. Vi jobbar med en lösning som sprider ut lasten över väldigt många maskiner och som alla har tillgång till ett antal centraliserade storage-noder. Vi kommer alltid ha en högre "latency" jämfört med de som kör singelmaskiner och inte kör med centraliserad storage.
Vi ser dock enorma fördelar med att köra som vi kör då en webbplats kan ligga på 20 olika webbservrar och klustras och lastbalanseras. Det ger vissa möjligheter generellt. Vi har en del jobb kvar dock för att få den perfekt. ;-) inpbox - skulle jag kunna få en URL och titta på den. Vi ger 256 mb minne för processer så det är relativt få applikationer som inte snurrar på med mer än godkänd prestanda. Är den väl optimerad som du säger så skall det självklart inte ta 6 sekunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lite högre latency, men inte nämvärt anser jag. Vi kör lastbalanserat och med centralt SAN även vi, men som man kan se på testen så ligger CN med mer att önska när det gäller diskprestanda och jag tror det är där flaskhalsen ligger. Är det så att ni kör glusterfs? Vi försökte själva på ett antal noder och fick aldrig riktigt bra prestanda, inte ens med 40Gb Infiniband. Snabbt SAN är A och O när det gäller lastbalanserad miljö.
Senast redigerad av Danielos den 2012-04-21 klockan 16:04 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|