FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En annan sak som inte tagits upp så mycket i den här tråden är att en allt större del av internetanvändningen sker från mobila enheter. Huruvida apparna kommer att spela samma roll även i framtiden (vilket jag personligen inte hoppas på) kan ingen säga men idag är det mer eller mindre en självklarhet att utveckla för såväl Android som iPhone.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-14 klockan 23:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man börjar skriva sin app för iPhone och har man ett verktyg som Marmalade (http://www.madewithmarmalade.com/ ) så kan man samtidigt lansera sin app för 8 personal-device-platformar samtidigt. Marmalade är en addin till Visual Studio som gör det möjligt att skriva appen i sin plattform man är van vid, d v s Microsofts Visual Studio C++ och sedan bara skapa appar som funkar för alla 8 plattformarna. Man kan inte använda .NET-ramverket utan man får med Marmalades ramverk, men det går att skriva vanlig C++-kod. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-04-14 klockan 23:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_s...rating_systems Håller du inte med om mycket som skrivits i tråden så förstår jag att du hänvisar till Bibeln ![]() Det normala är ändå att de appar man utvecklar är gratis för användaren (precis som webbplatser), oavsett om det gäller iOS eller Android. För vår del har Android-trafiken ökat en hel del den senaste tiden. När det gäller iOS så är väl XCode fortfarande överlägset vanligast som utvecklingsverktyg? Att börja med iPhone skulle jag inte heller rekommendera om det inte finns en särskilt pressande anledning. Det är bättre att, om möjligt, släppa iPhone och Android samtidigt, annars får man en stor grupp irriterade användare efter sig ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-04-14 klockan 23:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att titta på kriterier som inte är marknadsorienterade (på lång eller kort sikt) har inget med företagens prioriteringar att göra. Jag räknar då här utveckling av programvara (appar räknar jag till den kategorin) som en i grunden kommersiell verksamhet som har som mål att generera så mycket intäkter som möjligt till företaget som utvcklar appen. Är det interna appar för ett specifikt företags behov så är det ju en annan prioritering, men jag menar då appar som säljs på marknaden, med avsikt att generera intäkter till tillverkaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Fel nr 1: De flesta appar utvecklas inte för att säljas. Fel nr 2: De flesta tjänster på nätet har en annonsbaserad intäktsmodell.
![]() |
Svara |
|
|