Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nätverksdesign för webbhotell?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-31, 11:49 #1
ah-berg ah-berg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
ah-berg ah-berg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
Låter vettigt att ha två separata nät ett publikt och helt lokalt utan routing .
Då måste du ha intern smtp,NTP och och patchserver alternativt kanske möjlighet att aktivera gateway(internet) vid behov.
Glöm inte att windows 2008 kommer snacka en hel del lokalt ipv6 mellan sig. Vill du skulle du kanske klara dig på ipv6 på det lokala nätet.
ah-berg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-31, 13:27 #2
MickePersson MickePersson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
MickePersson MickePersson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ah-berg Visa inlägg
Låter vettigt att ha två separata nät ett publikt och helt lokalt utan routing . Då måste du ha intern smtp,NTP och och patchserver alternativt kanske möjlighet att aktivera gateway(internet) vid behov.
Japp, det är det jag tänkt ha den extra icke tidigare nämnda interna servern till, som jag skrev om i föregående inlägg som kan bli den redigerbara DNS/DC:n. Och precis som du nämner så är det redan genomfört att lätt kunna aktivera gateway vid behov genom att bara ange den (!)

Citat:
Ursprungligen postat av ah-berg Visa inlägg
Glöm inte att windows 2008 kommer snacka en hel del lokalt ipv6 mellan sig. Vill du skulle du kanske klara dig på ipv6 på det lokala nätet.
Ahhh... DET var ju något riktigt smart som jag absolut inte ens har tänkt på ö.h.t.! Det får jag nog fundera lite på och köra tester med! :-)
MickePersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
arkitektur, dns, microsoft, server, webbhotell

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017