Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fyra telefoner. Vilken skulle du välja?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-07, 22:50 #11
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Du kan välja mellan alla telefoner i deras sortiment, även de under "3 provkör".

Mitt val hade fallit på HTC One X eller iPhone 4s.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-07, 23:15 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag har kört tre av dem där fyra telefonerna och skulle ranka dem (+Nexus som också nämndes) enligt nedan - helt baserat på känslan och min egna uppfattning av dem som telefoner (allt ifrån form, känsla och handhavande).
1. Sony Xperia S
2. Samsung Nexus
3. iPhone 4S
4. Samsung Galaxy S2

Men först och främst bör du nog ställa dig frågan om du vill ha Android eller iOS. Det är relativt olika upplevelser t.ex. pga hur Google Android Market (numera Google Play) fungerar vs. Apple appstore.

Orkar du inte testa igenom appar utan vill ha sånt som fungerar så är nog iOS att föredra men är du beredd med att installera/avinstallera nån app här och där som kanske inte fungerar 100% och samtidigt vill ha större flexibilitet så är Android att föredra.

Xperia Arc S är en otroligt skön upplevelse och när jag hade Xperia Arc S i ena fickan och iPhonen i andra fickan så valde jag uteslutande oftast att använda Xperia Arc S.
Oläst 2012-03-08, 08:05 #13
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar

Reg.datum: Dec 2004
om du kör gmail så blir valet något enklare. =)

har en galaxy nexus och är väl rätt nöjd, skärmen slukar batterier dock så om man använder den aktivt en hel del så kan det kännas som det är i minsta laget. räcker dock för mig och jag gillar dom nya widgetarna i ics samt har bra nytta av larminställningarna för olika mailmappar.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-08, 09:20 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av weetabix Visa inlägg
har en galaxy nexus och är väl rätt nöjd, skärmen slukar batterier dock så om man använder den aktivt en hel del så kan det kännas som det är i minsta laget. räcker dock för mig och jag gillar dom nya widgetarna i ics samt har bra nytta av larminställningarna för olika mailmappar.
Att skärmen slukar batteri gäller alla touchtelefoner, det är nackdelen med större skärmar. De är inte gjorda för att användas
Oläst 2012-03-08, 10:20 #15
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
iphone 4s - bästa telefonen jag haft! och jag har haft många androidtelefoner. once you go apple you never go back to android
Jag har haft mängder med smarttelefoner.. Allt från Sony Ericssons P-modeller på det tidiga 2000 talet till olika QTEK modeller med windows mobile och även någon HTC med windows mobile.. Haft ett gäng olika Android lurar och även en iPhone 3GS. Kan säga så mycket som såhär att även om windows mobile på senare år varit ganska långsamma och rent utav dåliga så skulle jag vilja påstå att den iPhone jag haft i min ägo varit den sämsta telefon jag haft de sista 7-8 åren. Jag hade bara telefonen en månad och bytte sen till en Android.

Varför? Jo jag kände mig fruktansvärt inlåst, de valmöjligheter jag var van vid med inställningar etc. från android och WM fanns inte i Apples telefon. Skulle jag ha närheten av de möjligheterna var jag tvungen att applicera jailbreak. iPhone är bra för de som inte använder sin telefon för annat än nöje/ringa, smsa.. Ställer man lite högre krav och faktiskt använder den som en smarttelefon (var faktiskt WM som var smarttelefoner från början) så ska jag inte behöva sänka mina krav för att vara nöjd med telefonen.

De nya Nokia Lumia telefonerna verkar riktigt intressanta! Ska bli spännande och se hur det utvecklar sig med Nokias produktportfölj... Windows Mobile var först med mycket funktioner som i princip alla mobil os har idag. Många av dessa funktioner var en anledning till att välja VM. Så är det inte längre idag, dock så ger inte IOS samma möjligheter.
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-08, 10:22 #16
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Medlem

Jag kör iPhone 4. Helnöjd. Inget större applefan heller. Men den är grym.

Inte gör stor, inte för liten. Inte för tjock, och inte gör tunn.
Skärmen är grym i mina ögon sett. Jag kan maila, surfa och de finns mängder av appar. Jag är medveten om att de är kanske inte den "bästa" telefonen. Men så är det just bara en telefon också, och den klarar alla mina behov med galans och samtidigt utstrålar den kvalite.

Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-08, 10:40 #17
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av j0han Visa inlägg
Skärmen är grym i mina ögon sett. Jag kan maila, surfa och de finns mängder av appar. Jag är medveten om att de är kanske inte den "bästa" telefonen. Men så är det just bara en telefon också, och den klarar alla mina behov med galans och samtidigt utstrålar den kvalite.
Det där är ju inget argument för att skaffa iPhone utan snarare för att skaffa en smartphone Så långt har han uppenbarligen redan kommit.

Nya Motorola Razr är ju också intressant men är dåligt insatt i den.
Oläst 2012-03-08, 10:43 #18
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
Utan att ha läst alla svar här kan jag säga att jag hade väntat till Galaxy Nexus kommer på erbjudande. Annars kanske du kan överväga en iPhone, men skärmen på iPhone är skrutt jämfört med Nexus tyvärr.

Lumia är väl ingen höjdare heller tyvärr, iaf inte om man hyser ett starkt hat mot IE och riktigt underliga inställningsmöjligheter

Och ja, som ni säkert förstår har jag själv en Nexus och är helnöjd. Ruskigt snabb, pure ICS och riktigt bra display
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-08, 11:19 #19
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar

Reg.datum: Sep 2011
Idag kör Tele2 samma kampanj fast ännu billigare Jag ska skaffa mig en iPhone
makaflOw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-08, 21:04 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det där är ju inget argument för att skaffa iPhone utan snarare för att skaffa en smartphone Så långt har han uppenbarligen redan kommit.

Nya Motorola Razr är ju också intressant men är dåligt insatt i den.

"Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde. "

Senast redigerad av j0han den 2012-03-08 klockan 21:08
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017