Citat:
Ursprungligen postat av knullis
iphone 4s - bästa telefonen jag haft! och jag har haft många androidtelefoner. once you go apple you never go back to android
|
Jag har haft mängder med smarttelefoner.. Allt från Sony Ericssons P-modeller på det tidiga 2000 talet till olika QTEK modeller med windows mobile och även någon HTC med windows mobile.. Haft ett gäng olika Android lurar och även en iPhone 3GS. Kan säga så mycket som såhär att även om windows mobile på senare år varit ganska långsamma och rent utav dåliga så skulle jag vilja påstå att den iPhone jag haft i min ägo varit den sämsta telefon jag haft de sista 7-8 åren. Jag hade bara telefonen en månad och bytte sen till en Android.
Varför? Jo jag kände mig fruktansvärt inlåst, de valmöjligheter jag var van vid med inställningar etc. från android och WM fanns inte i Apples telefon. Skulle jag ha närheten av de möjligheterna var jag tvungen att applicera jailbreak. iPhone är bra för de som inte använder sin telefon för annat än nöje/ringa, smsa.. Ställer man lite högre krav och faktiskt använder den som en smarttelefon (var faktiskt WM som var smarttelefoner från början) så ska jag inte behöva sänka mina krav för att vara nöjd med telefonen.
De nya Nokia Lumia telefonerna verkar riktigt intressanta! Ska bli spännande och se hur det utvecklar sig med Nokias produktportfölj... Windows Mobile var först med mycket funktioner som i princip alla mobil os har idag. Många av dessa funktioner var en anledning till att välja VM. Så är det inte längre idag, dock så ger inte IOS samma möjligheter.