FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men det spelar inte roll vad posten vet eller inte för dom går efter lagen som säger att dom inte får kontrollera sina kunders paket eller brev. Precis som en internet leverantör inte får kontrollera sina kunders data eller egendom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
|
Citat:
Så åklagaren bör ersätta staten + mig med några miljoner sedan för täcka den skadan han orsakat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En person som kallar sina kunder för idioter har ingen seriösa företag. De som ej kallar sina kunder för idioter har seriösa företag ... dock är inte alla seriösa men de flesta är seriösa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Vad gäller resorna har du säkerligen rätt till ersättning men det är förhoppningsvis inte nödvändigt med särskilt många sådana. Din närvaro kanske inte krävs under hela rättegången? Om det nu ens tagits ett beslut om en sådan.
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
|
Blir man kallad som vittne har man rätt till ersättning för resa och förlorad arbetsinkomst. Dock är det ingen som kommer och säger till om det utan man måste själv ansöka om det. Det brukar finnas information om det i kallelsen men inte alltid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stämmer bra. Även sakkunniga har rätt till reseersättning, man bör vad jag förstått vara ganska snabb med att skicka in ansökan.
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Medlem
|
tycker den här tråden har gått extremt ur topic..
on topic: jag har själv inga direkta erfarenheter av patrikweb, dock så kan jag ur vad jag läst i media och annat säga att han är mån om ALLA sina kunder ![]() Om detta är en bra eller dålig sak, är upp till var och en att bestämma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det gånger jag har blivit kallad som vittne har rätten alltid fråga mig om jag vill ha ersättning för min tid samt utlägg. Inget jag har behövt begära efteråt eller ansöka om.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har alltid sett Patrik som en bra och kunnig kille. Det jag dock inte förstår är varför man sticker utomlands när man är "uppe" i något. Hade det varit ngn i min omkrets som blivit anklagad för något och han drog utomlands så hade jag misstänkt honom direkt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|