Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att hämnas eller icke hämnas?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-14, 02:13 #7
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Jo fast nu skrev du "Han skall registrera domänet, men inte för att sabotera eller vinna något på det. Men ändå skall han försöka att få tillbaka lite utav det han faktiskt förlorat på grund av personen som i detta fall är verkstaden?"

Alltså ska TS registrera domänet, men inte för att sabotera eller vinna något på det. Då är det ju inte ens någon idé från första början, eller? Sen skriver du "Men ändå skall han försöka få tillbaka lite utav det han faktiskt förlorat.."

Verkar inte gå ihop. Det är som att säga nej fast ja, förstår du det själv eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Om jag skulle köpa en glass för 10 kronor och sälja den till dig för 10 kronor så har jag inte gått med någon vinst, och har därför inte vunnit något på det. Skulle jag däremot ha köpt den för 10 kr men sålt den till dig för 40 kronor så har jag däremot gått med vinst, eller hur.

Jag skulle inte kalla det att sabotera att registrera ett domännamn som ett företag glömt att registrera. Det sker ju hela tiden utan att egentligen ha någon ond tanke bakom det, mer än att vilja tjäna lite pengar på det. Just i detta fall så har ju dock TS en anledning att kanske vara lite småsur på företaget, och kan således givetvis överväga att försöka gå med extra mycket vinst eller liknande vid en eventuell försäljning. Skulle han däremot sälja det för ett billigt, realistiskt och resonabelt pris så är det ju snarare generöst och inte gjort i ett syfte att sabotera. Hade jag vetat att ett företag som Spotify skulle skapas 1 månad senare så hade jag utan tvekan registrerat .se,com,net etc. om dessa varit lediga.

Skulle han däremot slänga upp en sida där han skriver hur dåligt han tycker företaget är, ja då är det ju helt klart mer åt sabotera-hållet.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017