Den andra bilmecken tog inte betalt alls för att fixa bilen.. och det är mycket möjligt att JAG har blandat ihop saker då jag knappt är novis på bilar men däremot är jag väldigt säker på att sambons far ej har blandat ihop sakerna.
Efter att de hade bytt startmotorn (som VAR ny) var det fortfarande exakt samma problem med den, den startade bara ibland (men inte alls de dagarna då det var kallt)
Får som sagt se, kommer antagligen inte bli av att jag köper domänen ändå men jag tänkte att det kanske kunde bli en intressant tråd
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB
Vet inte om det känns som om han lurat er, du verkar ju själv veta lika mycket om bilar som han troligen vet om domänhandel och internet. Så vem vet att det inte är du som lurar dig själv?
Byte av en startmotor kan möjligen kosta 700kr om det är enkelt på din bil, lägg på en begagnad startmotor på detta så låter 2000kr som ett rimligt pris inkl byte.
Dock funderar jag mest hur du kunnat få en "ispropp" till startmotor, proppen borde om något göra så du inte får bränsle. Påverkar dock inte om startmotorn rör sig eller ej. Säker på att inte du blandat ihop sakerna? Att en annan verkstad enkelt kan hitta felet till en lägre kostnad behöver ju inte betyda något. Du/ni kanske berättade för den nya verkstaden vad den tidigare uteslutit och sedan hade han kanske tur?
Svårt att uttala sig om man blivit lurad eller ej om man inte är insatt i branschen och det arbete som är utfört. Säker på att många bilverkstäder tycker att en webbutvecklare som begär 25 000 SEK för en hemsida är en ockrare som bara lurar folk.
|