FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men om jag förstår dig rätt så anser du att hostingbolagen bör avgöra vilka webbtjänster som är lämpliga? Jag vill påminna om att ”hostingbolagen” även innefattar Patrik. Det kommer faktiskt som en överraskning att du har så höga tankar om Patrik att du vill att han ska vara med och fatta beslut om vem som får och inte får hosta en webbsida i Sverige. Finns det kanske fler samhällsfunktioner som du skulle föredra om Patrik tog över personligen, istället för respektive myndighet? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Hostingbolagen får självklart göra som de själva vill så länge de inte bryter mot lagen. Däremot finns det många som har egna begränsningar när det gäller t.ex. sex och porr så det du talar om existerar redan. Det handlar mest om hur man vill framställa sitt företag. Jag är själv ganska tveksam till sådana begränsningar. Huruvida Patrik gjort sig skyldig till ett brott eller inte har jag ingen uppfattning om, det måste man ha något underlag för att avgöra och det är jag övertygad om att rätten är bättre lämpad till. Det jag reagerade på från första början var att han tyckte det var märkligt att han blev hämtad till förhör. Det ser jag tvärtom som ganska naturligt och jag utgår från att det finns rimliga misstankar. Om inte så lär det framgå inom en snar framtid. Hehe, du lyckades svara på ett av de första inläggen ![]() När polisen beslagtar servrar så riskerar andra kunder att drabbas. Det är inte särskilt lyckat men som beviskraven ser ut så tror jag inte de har något val idag. Citat:
Sedan tycker även jag att brottsprovokation är en ganska dålig idé i de flesta fall samt att Antipiratbyrån inte alltid agerat särskilt lämpligt. Det kan jämföras med vissa djurrätts- eller miljöaktivister. De kämpar alla för något som i grunden är mycket positivt men det betyder inte att man har rätt att bete sig lika illa själv.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-16 klockan 20:58 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|