FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||||||||
|
|||||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/fn-...a-jamstalldhet
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-02 klockan 21:31 |
||||||||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
På allt annat än skatt så har man rabatt vid större volym, vilket även bör vara på skatt. Fast du kanske tycker det ska vara samma procent på allt övrigt med? Så att alla företag hade fått ha samma pris till kunden och att det inte hade blivit någon konkurrens alls? På den punkten gissar jag du tycker det är orimligt, men lika orimligt som på skatten. Citat:
Fast av den orsaken varför jag aldrig skulle bli politiker eller diplomat. Citat:
En gång i tiden så var även vi rätt outvecklade, dom får väl själva utvecklas själva på egen hand. Nu är vi inte lika korkade längre, en gång ägde ju Svenska kyrkan allt folk och var totalt hjärntvättade. Nu är dom nordiska länderna lika illa längre. Och tycker inte det är rätt att låta folk bosätta sig valfritt land. Att gå från ett lerhydda till ett land som Sverige är extremt stor uppgraderingen, lika vettig som att jag skulle kräva få bo i ett slott och få 10 miljarder. Vilket jag hade själv tyckt var helt ovettigt att försöka få eller kräva, men om man ska se storleken på skillnaden i mitt exempel så är den på samma nivå. Och är som att spotta på dom som bor i Sverige som jobbar halva sitt liv kanske för få råd med en egen villa sedan får vissa folk komma hit och få gratis boende. |
|||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen så ser jag skatt som vilken utgift som helst och som sådant så vill jag minimera den, helst utan att bryta mot några lagar.
Vad jag tror Patrikweb vill komma till att det är mellansegmentet som blir hårdast drabbade av den nuvarande skattesituationen. De fattiga får främst fördelar av höga skatter och de rika tjänar på och kan skatteplanera så de inte behöver betala speciellt mycket skatt (Kamprand med 0,0006% skatt är ett exempel). Mellansegmentet, som rör många egna företagare, är de som förlorar mest, då de får betala väldigt höga skatter då de inte har moderbolag i skatteparadis samtidigt som de inte får lika mycket tillbaka som de fattigare. |
||
![]() |
![]() |
#4 | |||||||
|
||||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() Finns det något mer tragiskt än att läsa svammel från en ultra-kapitalist/fascist som kallar andra "hjärntvättade" samtidigt som han blundar för ALLT som händer runt omkring i världen. Eller du kanske kan argumentera för dina uttlanden ryckta ur luften? Citat:
För övrigt tror jag inte alls att du har koll på procent och relativitet som du påstod tidigare. Då hade du nämligen förstått att människor har grundläggande RÄTTIGHETER enligt lag. Exempelvis tak över huvudet, vatten, mat, säkerhet etc. Jag förstår att ditt drömscenario är att bo i slott som miljardär, men du är välkommen ner på jorden till oss andra om du känner för det. Citat:
Edit: sorry för övertändning. Menade inte det sista givetvis men låter det stå kvar Senast redigerad av Advocacy den 2011-11-02 klockan 22:33 |
|||||||
![]() |
Stängt ämne |
|
|