Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skattediskussion - utflyttade inlägg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-03, 20:33 #1
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kekke Visa inlägg
jag tycker fortfarande inte att de som tjänar mer ska få betala så hög skatt vi idag har.
Då sticker jag ut näsan och säger - "de som tjänar över en viss gräns i månadslöns bör betala mer i skatt".

Har Anders 40.000:- i bruttolön så får han betala mer skatt än Pelle som har 22.000:- i bruttolön. Så vitt jag vet så funkar det så idag i Sverige. Att dom som tjänar över en viss gräns får betala mer i skatt. Och det är inte mer än rätt.

Vill man inte betala mer i skatt, då är man en snål och girig människa som varken bör skaffa familj, bil eller hus. Bygg en koja i skogen och lev ditt giriga liv där säger jag.

Finns ett ordspråk "mycket vill ha mer".

Skulle jag tjäna väldigt bra med pengar, kanske 100.000-150.000:- brutto månaden så skulle jag med glädje betala 60-70% i skatt för pengarna går till bra ting.
Doctor.Data är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-03, 20:37 #2
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Då sticker jag ut näsan och säger - "de som tjänar över en viss gräns i månadslöns bör betala mer i skatt".

Har Anders 40.000:- i bruttolön så får han betala mer skatt än Pelle som har 22.000:- i bruttolön. Så vitt jag vet så funkar det så idag i Sverige. Att dom som tjänar över en viss gräns får betala mer i skatt. Och det är inte mer än rätt.

Vill man inte betala mer i skatt, då är man en snål och girig människa som varken bör skaffa familj, bil eller hus. Bygg en koja i skogen och lev ditt giriga liv där säger jag.

Finns ett ordspråk "mycket vill ha mer".

Skulle jag tjäna väldigt bra med pengar, kanske 100.000-150.000:- brutto månaden så skulle jag med glädje betala 60-70% i skatt för pengarna går till bra ting.
Jag menade dock aldrig att de som tjänar mer inte bör betala mer skatt..
Kekke är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-03, 20:38 #3
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
"går till bra ting", har du fakta på det? En stor del försvinner i meningslös administration kan jag säga efter att ha konsultat åt diverse myndigheter.
Adestro är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-03, 20:50 #4
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kekke Visa inlägg
Jag menade dock aldrig att de som tjänar mer inte bör betala mer skatt..
Jag såg det i efterhand, förlåt!

Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
"går till bra ting", har du fakta på det? En stor del försvinner i meningslös administration kan jag säga efter att ha konsultat åt diverse myndigheter.
Skatteintäkterna går väl till att täcka områden som staten ansvarar för, inte sant?

Det brukar vara så här, det är mycket snack på olika diskussionsforum om ämnen som rör politik men när folket ska gå till valstugorna så blir resultatet något helt annat än vad majoriteten talar om.

Till exempel. Det sticker i ögonen på väldigt många människor att våra politiker är överbetalda men vi gör ingenting. Vi sitter bara på olika diskussionsforum och gnäller.

Men som en god vän sa till mig. Svenskarna har alltid varit så, vi kommer aldrig att bli som några andra länder där vi går ut på gator och torg för att visa vårt missnöje. Vi sitter istället snällt hemma i våra stugor och diskuterar på olika forum om hur dåligt det är och sedan går vi motsatt riktning när vi ska rösta i val.

Om vi inte satt hemma i stugorna och gnällde anonymt bakom skärmarna för att istället klä på sig och visa lite jävlar anamma på gator och torg så kan vi styra politikerna till slut. Men tyvärr accepterar vi hur våra politiker delar ut våra skatter.
Doctor.Data är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017