Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
aithor - allt skall vara uppe - om så inte är fallet PMa mig med ditt telefonnummer så ringer jag så löser vi bums. Vi kommer med ett "post mortem" under dagen/kvällen. Vårt underhåll gick minst sagt inte som tänkt och våra leverantörer har jobbat med oss för att få rätsida på grundproblemet. Vilket vi nu äntligen fått.
Som mest var det 988 servrar som var påverkade och det är självklart extremt beklagligt och något som lär få följder på olika sätt. Vi diskuterar bland annat med gluster som var initiala orsaken till underhållet (bugg som var tvungen att fixas) - i hur vi skall ta detta vidare så det aldrig händer igen.
Återkom om du fortfarande har problem som sagt så löser vi asap. Vi har ett SLA som jag föreslår att du nämner också - så får du den kompensation du skall få också.
Igen aithor - vi kan inte säga hur ledsna vi är å dina och andra berörda kunder.
|
Hej Johan, våra servrar ligger fortfarande nere efter 31 timmar nu. Någon hos er ringer oss och meddelar att de jobbar på det men så mycket mer än så händer inte. Kan du ta tag i det vore det kanon för verkar inte hända mest där borta i hallarna. Vi kanske inte valt det SLA som passar vår verksamhet då vi tappar 30-50 000/dygn som de ligger nere och er kompensation som det ser ut ligger på 5% / 3 timmar av månadsavgiften. Det blir ju nån hundring tillbaka iaf!
Just nu vill jag bara att problemet ska lösas så illa kvickt som möjligt, vi har redan pekat om en domän men vill inte backa alla mot backupper. Någon från er får gärna ringa upp sedan och föreslå något som inte har någon single point of failure och ett bättre SLA, hoppas det är en bra rabatt på det om vi ens stannar kvar. En sådan lösning kanske har 99,99% upptid för vi har ju eran 100% upptid-lösning nu och den blev vi inte kanonimponerad av. Vi bytte till er för 1-2 månader sedan och redan haft 3st avbrott på en tjänst som garanterar 100% upptid.. :/
Jag skickar över mitt nummer..