Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Telefonsäljare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-27, 11:01 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Jag är oxå djävligt trött på alla säljare som ringer. Framförallt dom som drar sin livs historia om en produkt man är helt ointresserad av. Så man får sitta och vänta 4 minuter innan man förklarar att man är ointresserad. Jag brukar ändå försöka vara någorlunda trevlig även om man inte vill köpa nått.

Däremot så går jag i taket när det ringer bluffsäljare, som "Stockholmsdelen" som ringde igår och snabbt skulle "bekräfta" vår annons. Dessa människor borde fan avrättas offentligt på sergels torg.
Att tacka nej direkt är väl ändå det schysstaste alternativet? Brukar inte gå många sekunder innan jag avslutar samtalen. Finns absolut ingenting alls jag är intresserad av att köpa över telefon. Bluffsäljare är ju dock ett kapitel för sig.
Oläst 2011-09-28, 08:50 #2
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Roligaste var väl när någon ringde skulle sälja på en blufftjänsten spärr emot telefonförsäljare för företag.. Århundrades blufftjänst nr #1

Eller när jag reggade en EF firma, och det börja ringa på min privata telefon och ville kränga på mig webtjänster.

Eller konsult företaget som vill kränga på oss en webshop, och jag påepekade att vi vill inte ha en webbshop i Windows miljö, tyckte han som ringde det avgjorde inte jag. Företaget talade dessutom inte om sitt namn ringde med dolt nummer.

Men det som gör mig mest irriterad, är att det oftast har gamla data, när det ringer fråga om namnet på en VD som inte är VD längre.

Sedan när man intresserad av något och ber dem att skicka info via epost, då kan ta fler dagar på sej innan man får informationen och en del till kan inte skicka info via epost, utan måste ha ett avslut i luren. ( Vilket i mina öron är en stor varning, eftersom man som företagare har man begränsade ånger möjligheter )

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att tacka nej direkt är väl ändå det schysstaste alternativet? Brukar inte gå många sekunder innan jag avslutar samtalen. Finns absolut ingenting alls jag är intresserad av att köpa över telefon. Bluffsäljare är ju dock ett kapitel för sig.

Senast redigerad av klein den 2011-09-28 klockan 08:58
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017