Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nu får ju Apple ge sig...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-12, 09:26 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det behöver inte vara så dyrt för att vara en statuspryl, det handlar mer om att det ska vara trendigt och snyggt. Priset är inte alltid relevant. Hur mycket status är det att äga en dyr tävlingscykel? Helt gratis får det ju dock sällan vara.

Håller verkligen inte heller med dig - när hände det senast tro? - i ditt resonemang kring vilka som har råd. Min uppfattning är snarare sådan att det är de som har minst pengar - och skulle behöva använda dem till andra saker - som gör allt för att få tag på en iPhone. De jag träffat på som har riktigt bra med pengar struntar tvärtom i vad de har för märke på mobilen. De som har pengar har inte lika stort behov av att visa upp det (behovet tycks öka ju yngre individen är dock). Hankönet är nog även överrepresenterat.
Kanske var så en gång i tiden, just nu känns Iphone så vanligt att det skulle kännas dumt att det statuspryl när det är så stor andel av folk som har den. Tror att det är väldigt få som skulle kalla det för statuspryl som är över 18 år.

Nu är ändå en Iphone en produkt som inte är så dyr ändå, när jag tog upp vilka som har råd eller inte så tänkte jag mer på deras övriga produkter som blir rätt stor summa om man ska köpa med lite extra tillbehör.

För största delen för folk som har åsikter av IMac, Macbook och liknande är oftast personer som inte har råd med dom och faktiskt aldrig ens testat och använt dom på riktigt.

Sedan om man har mycket pengar så visst att man kan skita i märket men man går inte köper billigaste skiten man hittar för att spara lite pengar eller går runt som en idiot med alla möjliga rabattkuponger för spara 5:- på någon livsmedelprodukt.

Jag hade ju aldrig köpt en rolex och gått runt med diamanter även om jag hade haft 1 miljard på kontot. Men hade aldrig köpt billig skit för spara pengar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-12, 13:20 #2
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
För största delen för folk som har åsikter av IMac, Macbook och liknande är oftast personer som inte har råd med dom och faktiskt aldrig ens testat och använt dom på riktigt.
Eftersom du ofta nämner pengar måste det betyda att du anser Apple:s produkter egentligen är dyrare än du anser dom är värda?
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-12, 13:36 #3

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Eftersom du ofta nämner pengar måste det betyda att du anser Apple:s produkter egentligen är dyrare än du anser dom är värda?
Ska man bara köpa en av deras produkter så är det väl inte så mycket, men jag anser väl inte riktigt att det kan vara värt köpa en IMac för 50k med 2 extra skärmar och tillbehör.

Så visst tycker jag det är överpris på extra minne och lagring.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017