FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
till patrikweb och andra:
Jag har aldrig klagat på deras produkter och gör heller inte i denna tråden. Men klagar på hur de förhindrar konkurrenser från att sälja. Enligt mitt tycke är väl galaxy s2 en inspiration av iphone 4. Men inte så pass att Apple stämmer samsung för det. Jag tycker bara det är ren bullshit, apple är rädda. Thats why! Som vissa nämnt är det idag svårt att designa en smartphone utan att behöva likna iPhone eller andra märken. Alla har en stor skärm (förutom xperia mini modellerna) oftast en eller flera knappar just under och avrundade hörn. kamera på baksidan. osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en Macbook pro och jämfört med Windows kommer det uppdateringar lite då och då, för Windows samlas det på patch-tisdagen.
Findern tycker jag är mindre tydlig än mostvarande för Windows. Tråkigt (stilrent enligt många) när allt i GUI:et går i grått. Gillar inte att Apple börjat stämma deras konkurrenter som säkert beror på att de tappar marknadsandelar gentemot Android. iOS är för inlåst, saknar flera events som utvecklare som finns i Android. För att vända på det tror jag många har en iPhone som egentligen inte har råd, de skiter fullständigt i vilket OS som körs utan de vill ha en iPhone för den är hypadoch andra har den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Själv gick jag från ios till android pga inlåsningen. Ville aldrig jailbreaka den då garantin försvinner. Men iPhone var såååå mycket snabbare, bättre batteri och mycket med smooth vid användning (när man kunde använda den). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Håller verkligen inte heller med dig - när hände det senast tro? ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-08-11 klockan 20:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Nu är ändå en Iphone en produkt som inte är så dyr ändå, när jag tog upp vilka som har råd eller inte så tänkte jag mer på deras övriga produkter som blir rätt stor summa om man ska köpa med lite extra tillbehör. För största delen för folk som har åsikter av IMac, Macbook och liknande är oftast personer som inte har råd med dom och faktiskt aldrig ens testat och använt dom på riktigt. Sedan om man har mycket pengar så visst att man kan skita i märket men man går inte köper billigaste skiten man hittar för att spara lite pengar eller går runt som en idiot med alla möjliga rabattkuponger för spara 5:- på någon livsmedelprodukt. Jag hade ju aldrig köpt en rolex och gått runt med diamanter även om jag hade haft 1 miljard på kontot. Men hade aldrig köpt billig skit för spara pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Annars håller jag som vanligt med dig i det mesta du skriver ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mac-människorna funderar på att stämma space2u för förolämpning, hahaha
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Angående mitt föregående inlägg. Det var inte allvarligt menat och jag vet att space2u inte har med saken att göra. Bäst att klargöra. ;-)
Nu ska mac-människan gå och sova. Klockan är snart 01:00 här. Någon som vet hur man stänger av en mac? Kanske lika bra att slänga den och köpa en ny. En med briljanter på ;-)
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Det är svinigt av apple, men å andra sidan. Dock är det svårt att döma i såna här konflikter.. Grund problemet är att man kan ha pantent på såna alldagliga saker, och kraven verka vara för lågt ställda för att få genom ett mjukvarupantent. Därav uppstår pantent trollen.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|