Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ångerrätt.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-08, 12:22 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
elf98:

Jag har som jag skrev inte för avsikt att göra detta till en stor grej med kunden, men jag ville väcka en debatt i frågan..

Citat:
..se det som en läropeng.
Hur menar du då, vad har vi att lära oss av detta? I vilket avseénde hade vi kunnat undvika detta / eller hantera det på ett bättre sätt?

Citat:
Självklart skall man låta kunder testa även inplastade produkter, och även stå för fraktkostnaderna.
Det är inte alls "självklart" för mig att vi skall stå för fraktkostnaderna, men jag gör det ändå för att slippa dåliga omdömen och för att lagen är utformad som den är.. dvs. inte alls.
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-08, 13:25 #2
elf98s avatar
elf98 elf98 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 144
elf98 elf98 är inte uppkopplad
Medlem
elf98s avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 144
Att en privatperson vill ha expressleverans där fraktkostnaden överstiger varuvärdet flera gånger gör att alla varningsklockor ringer. Du har lärt dig att man kanske inte skall göra det... Jag skickar aldrig specialfrakt till privatpersoner, "vanliga" paket kommer ändå fram dagen efter, eller för de norra delarna av landet efter två dagar.

Jag bryr mig inte om lagen när jag ger generösa ångervillkor och och alltid står för alla fraktkostnader. Jag gör det för att kunderna förhoppningsvis känner sig tryggare och blir mer villiga att beställa. Jag har väldigt få returer, men när det väl blir tal om det mailar jag bara en returfraktsedel och krediterar kunden utan krångel.

Som liten aktör är det väldigt viktigt med bra omdömen, och att vara generös mot kunderna när de ångrar sig verkar ge rätt bra resultat.

Jag driver mitt företag med målsättningen att jag själv skulle vara en nöjd kund i varje given situation. I bland kostar det kanske lite extra, men på sikt ser jag de i sammanhanget små kostnaderna som en investering.

Vilket företag vill du handla av, företaget med bra omdömen och generösa ångervillkor eller företaget med lite sämre omdömen och snåla och krångliga ångervillor? Vilket företag tror du att dina kunder väljer?
elf98 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017