Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ångerrätt.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-05, 11:20 #1
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
Nu var det ett tag sen jag läste hela lagtexten om detta, men jag är rätt säker på att om kunden väljer en specialiserad produkt (frakten i detta fall) så kan inte kunden vänta sig en fullständig återbetalning på denna del.

Det känns ju dock som att kunden försöker göra det besvärligt för dig, beställa med supersnabb frakt sen låta den ligga en par dagar..
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-05, 18:32 #2
GregerA GregerA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 94
GregerA GregerA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 94
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Nu var det ett tag sen jag läste hela lagtexten om detta, men jag är rätt säker på att om kunden väljer en specialiserad produkt (frakten i detta fall) så kan inte kunden vänta sig en fullständig återbetalning på denna del.

Det känns ju dock som att kunden försöker göra det besvärligt för dig, beställa med supersnabb frakt sen låta den ligga en par dagar..
Det där gäller om han t.ex har fått sitt namn ingraverat i produkten.

Frakten, om än dyr, är en "standardprodukt".

Jag säger inte heller att man måste återbetala frakten - men både Konsumentverket och Trygg Ehandel är av den uppfattningen. Är du certifierand enligt Trygg Ehandel har du inget val, men är du inte det så kan du ju prova och se ... protesterar inte kunden så är allt lugnt. Protesterar han så kan det ju bli intressant med en prövning i ARN.
GregerA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-05, 20:31 #3
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av GregerA Visa inlägg
Frakten, om än dyr, är en "standardprodukt".
I detta fall specialbeställer kunden en specialfrakt så det är inte en "standardprodukt". Samma sak om kunden beställer en vara men vill att den skickas med bud/taxi från Malmö till Haparanda. Detta är förmodligen ingen "standardprodukt" hos någon...

Som sagt, jag skulle inte återbetala frakten eftersom den var speciall beställd av kunden.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017