Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


2011-01-31 Binero nere igen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-10, 16:01 #1
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av barxth Visa inlägg
För att föra in ännu fler Johan i diskussionen..




En ytterligare sak som bör tas i betänkan är vilka typer av ärenden det rör. "Jag har glömt mitt lösenord" är t.ex. inte jämförbart med ett ärende som ska hantera domänöverlåtelser på 100 domännamn, eller en djupare kodrelaterad felsökning där kanske ärenden måste tas omhand av andra personer etc. Eskaleringsvägar för olika typer av problem har alla webbhotell även inom support och ju större man blir och mer man växer, desto viktigare blir det att ha en bra struktur på sådant. Det är heller inte samma sak att _svara_ på ett mail som att faktiskt lösa problemet. Därför är det intressant att du skriver att ni svarar _alla_ ärenden inom fem minuter, vilket innebär att ni numera har (0) bakom alla korgar och aldrig behöver arbeta längre med ett problem än 15 minuter.

En annan sak som påverkar fördelningen mellan supportkanalerna är om webbhotellet får in nya kunder eller bara har en relativt befintlig kundstock som redan fått den hjälp de behöver. Nya kunder uppskattar ofta en telefonkontakt och det förstår jag helt och fullt. Vi har i dagsläget ca 30% telefonärenden och de flesta äldre kunder nyttjar mail, medan nya nyttjar telefon betydligt mer (beroende på problem såklart). Det ger också en mer personlig touch för kunderna, en möjlighet att få saker bättre förklarat och komma med följdfrågor. Dessutom så lämpar sig vissa ärenden helt klart bättre över telefon (framförallt sådant som rör konfigureringar på kundens sida och fall där man vill visa kunden för att även applicera någon typ av "utbildning" i t.ex. kontrollpanel, klientprogram eller liknande)

Den största fördelen med e-post och chatt är dock framförallt möjligheten att följa upp historik etc. (speciellt om man är flera som jobbar i supportavdelningen)

Slutligen tar jag det du skriver om att e-post är helt överlägset telefon på alla plan mer som att du hellre själv supportar via e-post än telefon - vem gör inte det
Låter som att du tog det här som kritik, det var inte riktigt så det var menat. Anledningen till att jag överhuvudtaget skrev nåt var att jag tycker det är onödigt att gå ut i ett offentligt forum och påstå att företag håller på att gå i konkurs och är helt kassa för att det är kö hos supporten om man inte ens har testat att skicka mail.

Ang svarstiderna på mail så har du ju jobbat här så du minns antagligen själv att svar inom 15 min inte var att överdriva i 95% av fallen, men självklart finns det ärenden som tar längre tid och då kan man ju ge kunden en statusuppdatering relativt snabbt så att dom iallafall vet att ärendet är påbörjat.

Och ja självklart uppskattar jag att supporta via e-post, vilket brukar vara fallet även för kunderna när dom insett att svaren kommer precis lika fort där som via telefon.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-10, 17:26 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Låter som att du tog det här som kritik, det var inte riktigt så det var menat. Anledningen till att jag överhuvudtaget skrev nåt var att jag tycker det är onödigt att gå ut i ett offentligt forum och påstå att företag håller på att gå i konkurs och är helt kassa för att det är kö hos supporten om man inte ens har testat att skicka mail.
Ja, det var säkert enbart därför du svarade, snällt av dig att hjälpa Binero på traven
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-10, 23:52 #3
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ja, det var säkert enbart därför du svarade, snällt av dig att hjälpa Binero på traven
Vet inte vad det är du försöker att påstå men jag har en kompis/fd kollega som jobbar på Binero så nej jag har inget emot Binero. Det jag däremot har något emot är när man offentligt försöker att svartmåla företag som gör sitt bästa vilket det kändes som när man skriver att dom håller på att gå i konkurs bara för att dom inte svarade via telefon tillräckligt snabbt.

Måhända att det här är ett onödigt irriterat svar men det är ganska uppenbart vad du försöker att insinuera.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-19, 13:11 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Vet inte vad det är du försöker att påstå men jag har en kompis/fd kollega som jobbar på Binero så nej jag har inget emot Binero. Det jag däremot har något emot är när man offentligt försöker att svartmåla företag som gör sitt bästa vilket det kändes som när man skriver att dom håller på att gå i konkurs bara för att dom inte svarade via telefon tillräckligt snabbt.

Måhända att det här är ett onödigt irriterat svar men det är ganska uppenbart vad du försöker att insinuera.
Absolut, håller med dig om att det var ett lite onödigt påhopp men det hade ju ingenting alls med den efterföljande diskussionen att göra. Dina potentiella kunder kommer inte ändra åsikt bara för att du anser att allt annat än e-post är värdelöst. Det är just sådant som gör att man väljer bort vissa företag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017