Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

2011-01-31 Binero nere igen?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-10, 17:26 #141
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Låter som att du tog det här som kritik, det var inte riktigt så det var menat. Anledningen till att jag överhuvudtaget skrev nåt var att jag tycker det är onödigt att gå ut i ett offentligt forum och påstå att företag håller på att gå i konkurs och är helt kassa för att det är kö hos supporten om man inte ens har testat att skicka mail.
Ja, det var säkert enbart därför du svarade, snällt av dig att hjälpa Binero på traven
Oläst 2011-06-10, 23:52 #142
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ja, det var säkert enbart därför du svarade, snällt av dig att hjälpa Binero på traven
Vet inte vad det är du försöker att påstå men jag har en kompis/fd kollega som jobbar på Binero så nej jag har inget emot Binero. Det jag däremot har något emot är när man offentligt försöker att svartmåla företag som gör sitt bästa vilket det kändes som när man skriver att dom håller på att gå i konkurs bara för att dom inte svarade via telefon tillräckligt snabbt.

Måhända att det här är ett onödigt irriterat svar men det är ganska uppenbart vad du försöker att insinuera.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-13, 19:30 #143
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Lite sorgligt att någon som jobbar på support vet bättre än kunden vilken kommunikationskanal som är "fullständigt överlägsen på alla plan" för varje kund och varje tillfälle. Det tyder ju på en väldigt bristande kundförståelse. Självklart får man som supportarbetare föredra en kanal men när man säger att en kanal alltid är bättre till en kund är man lite farligt ute.

Det kontaktsätt jag föredrar i de flesta fall är när man kan välja att bli uppringd så att man slipper sitta i telefonkö. Mer personligt, man får svar direkt när man frågar så att man slipper sitta och vänta, både på svar och i telefonkö.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-19, 13:11 #144
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Vet inte vad det är du försöker att påstå men jag har en kompis/fd kollega som jobbar på Binero så nej jag har inget emot Binero. Det jag däremot har något emot är när man offentligt försöker att svartmåla företag som gör sitt bästa vilket det kändes som när man skriver att dom håller på att gå i konkurs bara för att dom inte svarade via telefon tillräckligt snabbt.

Måhända att det här är ett onödigt irriterat svar men det är ganska uppenbart vad du försöker att insinuera.
Absolut, håller med dig om att det var ett lite onödigt påhopp men det hade ju ingenting alls med den efterföljande diskussionen att göra. Dina potentiella kunder kommer inte ändra åsikt bara för att du anser att allt annat än e-post är värdelöst. Det är just sådant som gör att man väljer bort vissa företag.
Oläst 2011-06-19, 16:15 #145
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det kontaktsätt jag föredrar i de flesta fall är när man kan välja att bli uppringd så att man slipper sitta i telefonkö. Mer personligt, man får svar direkt när man frågar så att man slipper sitta och vänta, både på svar och i telefonkö.
Generellt tror jag att man säkert som anställd på support kan föredra email, men som ansvarig eller ägare av ett hosting företag så måste kunden naturligtvis sättas i centrum för det kommunikationssätt kunden väljer, men personligen när jag ger support föredrar jag telefon för det gör att man både lär känna kunden bättre och man kan ta tillfället i akt och se om kunden är nöjd och får den hjälp han förväntar sig, dvs, telefonsamtalet kan omfatta att gälla andra viktiga områden förutom det specifika problemet som supportärendet gäller, något som är svårt att klara med enbart en email/ticket/ -kontakt.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-19, 19:28 #146
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Lite sorgligt att någon som jobbar på support vet bättre än kunden vilken kommunikationskanal som är "fullständigt överlägsen på alla plan" för varje kund och varje tillfälle. Det tyder ju på en väldigt bristande kundförståelse. Självklart får man som supportarbetare föredra en kanal men när man säger att en kanal alltid är bättre till en kund är man lite farligt ute.

Nu har du ju dock vänt på det på ett helt annat sätt. Jag personligen anser att e-post är fullständigt överlägset och använder uteslutande den kommunikationsvägen när jag själv behöver support i något ärenden. Dock har jag inte sagt att kunderna behöver bry sig i det, dom är lika välkomna att begära support via telefon som mail, dom får samma hjälp oavsett.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-30, 13:04 #147
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Jag tänkte starta en ny tråd, men hittade den här. Jag erkänner att jag inte orkar läsa igenom alla inlägg, men kapar tråden i alla fall.

Idag började alla mina domäner med DNS:er hos Beniro att strula. En e-butik har bland annat legat nere hela förmiddagen. Någon som vet något? Jag har mailat deras support, men WN brukar ju vara snabbare.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-30, 15:18 #148
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Supporten svarade att de har haft en kort störning som påverkade CNAME pekare. "Kort" i det här fallet var mellan ca 09.00 och 14.00.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-30, 19:15 #149
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem

De skryter om att ha Sveriges stabilaste dns-tjänst på din sida. Lite ironiskt då den under 2011 varit den instabilaste av de tjänster jag har.
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-05, 12:50 #150
pelmereds avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Citat:
Nu har du ju dock vänt på det på ett helt annat sätt. Jag personligen anser att e-post är fullständigt överlägset och använder uteslutande den kommunikationsvägen när jag själv behöver support i något ärenden. Dock har jag inte sagt att kunderna behöver bry sig i det, dom är lika välkomna att begära support via telefon som mail, dom får samma hjälp oavsett.
Okej, ursäkta. Då ber jag om ursäkt om du tog illa upp.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017