Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


2011-01-31 Binero nere igen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-09, 14:35 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Vet iofs inte vad dom har för svartider på mail men varför inte testa den kontaktvägen?

Mail är överlägset telefon på alla sätt och vis..
Inte när det dyker upp följdfrågor. Mailkonversationer kan ta flera dagar när ett telefonsamtal hade tagit 10 minuter max. Man kollar ju inte direkt sin mail varje vaken minut heller. Det är likadant hos de flesta webbhotell. Ticketsystemen fungerar bra med en fråga och ett svar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2011-06-09, 19:10 #2
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Inte när det dyker upp följdfrågor. Mailkonversationer kan ta flera dagar när ett telefonsamtal hade tagit 10 minuter max. Man kollar ju inte direkt sin mail varje vaken minut heller. Det är likadant hos de flesta webbhotell. Ticketsystemen fungerar bra med en fråga och ett svar.
Ja du kanske har vana av att hantera supportfrågor dagligen så att du är insatt vad vet jag.

Min erfarenhet efter att just hantera supportfrågor varje dag är i alla fall att mail är fullständigt överlägset telefon på alla plan, det viktiga är att kunden är tydlig med vad den vill i sitt mail. Följdfrågor både via mail och telefon brukar bero på att frågan är för otydligt ställd.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2011-06-09, 20:00 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Ja du kanske har vana av att hantera supportfrågor dagligen så att du är insatt vad vet jag.

Min erfarenhet efter att just hantera supportfrågor varje dag är i alla fall att mail är fullständigt överlägset telefon på alla plan, det viktiga är att kunden är tydlig med vad den vill i sitt mail. Följdfrågor både via mail och telefon brukar bero på att frågan är för otydligt ställd.
Min erfarenhet är tvärtom att det för det mesta beror på att supportpersonalen på webbhotellet gör misstag, glömmer bort saker, inte svarar på ett par dagar, inte läser hela mailet etc. Jag talar, som du antagligen förstod, utifrån ett kundperspektiv. Har aldrig jobbat på och vill aldrig jobba på ett webbhotell. Mail är OFTAST alldeles utmärkt men utan telefon som andra alternativ är det helt värdelöst, såvida det inte handlar om enklare hobbyprojekt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2011-06-09, 20:05 #4
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Min erfarenhet är tvärtom att det för det mesta beror på att supportpersonalen på webbhotellet gör misstag, glömmer bort saker, inte svarar på ett par dagar, inte läser hela mailet etc. Jag talar, som du antagligen förstod, utifrån ett kundperspektiv. Har aldrig jobbat på och vill aldrig jobba på ett webbhotell. Mail är OFTAST alldeles utmärkt men utan telefon som andra alternativ är det helt värdelöst, såvida det inte handlar om enklare hobbyprojekt.
Om ett webbhotell inte svarar på mail på flera dagar så är det mest troligt webbhotellet som är kasst och inte mail som kommunikationsväg. Skamgränsen för ett supportsvar bör väl ligga på typ 10-15 min under arbetstid allt annat är ju en anledning att se över sina rutiner
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017