FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns ingen anledning att specifikt minska antalet domäner, men jag tror att även inom internetbranchen så kommer så småningom begreppet kvalité att bli mer populärt. Man kan ju i alla fall hoppas på det ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Senast redigerad av kippex den 2011-05-03 klockan 15:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag får en flashback och känner rysningar utefter ryggraden. Lova mig eng3l att inte skrämmas så igen - ok.? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Såklart jag var ironisk, trodde inte någon kunde missa det
![]() Haha, ja det kan jag lova, däremot finns ju uppenbarligen dessa (eller i alla fall liknande) åsikter kvar hos vissa i internetsverige, bara det är skrämmande nog. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då är ju en följdfråga; varför regleras inte liknande förfaranden av ICANN genom nån form av policy-tvång.
Kolla på .no liksom, sköts ju bortom allt sunt förnuft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ICANN reglerar ingenting efter att tilldelningen av en TLD är gjord, det är upp till respektive registry att själva sätta sina regler. Finns TLD:er som är tilldelade men i princip inga namn registrerade överhuvudtaget, .kp (nordkorea) t.ex, utan att ICANN lägger sig i och det ska dom inte göra heller.
Vår egen .SE (eller snarare IIS) hade kunnat välja att inte "underkasta sig" toppdomänlagen, om de ville det. Björn Eriksen hade inte behövt lämna över ägandeskapet för .SE domänen 1997, om han inte själv hade velat det och skulle alltså rent teoretiskt kunnat härska över hela .SE zonen efter eget tycke hur länge han ville. Senast redigerad av eng3l den 2011-05-03 klockan 16:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Visst är det så. Men har för mig icann hade en blaffa med rekommendationer de gärna såg till att man följde, även om de som du beskrev, inte är tvingande. Gäller dessa bara vid själva tilldelningen?
Senast redigerad av kippex den 2011-05-03 klockan 16:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja det finns guidelines, rekommendationer, men ICANN har aldrig gått in och dragit tillbaka en tilldelning av en TLD. Jag är inte så jätteinsatt i exakt vad dessa guidelines säger men tror EvaF har stenkoll dock
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För att dra en liknelse med gTLD's lär de ju knappast vara expansionshämmande likt .no utan snarare försöka främja tillväxt för internet som helhet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Uppenbarligten fanns det lite ömma tår här när man kom in på skräpdomäner. Jag hoppas att ingen tog illa upp.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|