FAQ |
Kalender |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Testet gjordes med simultana a/b tester. Säsong eller tidpunkt på dygn är irrelevanta då båda variationer visades parallellt inte i följd efter varandra.
Sen om slutsatserna stämmer vet jag inte men om jag inte minns fel reserverade jag mi för min egen statistiska okunskap i testet. Ebutik har gjort en enkätundersökning som kom fram till att certifiering är extremt viktigt för kunden, kanske kan ge fler infallsvinklar för frågeställaren Poängen är för mig inte ökad konvertering utan alla andra fördelar. Trygga ehandlare som varit med i minst ett år kan nu ansöka om fullt medlemskap i svensk distanshandel exvis utan kostnad. Man får när man ansöker gratis granskning av köpvillkor, man medverkar till bättre ehandel för konsumenterna och om 2-3 år kommer de som inte är certade ha ett stort underläge om de inte har starka egna varumärken. Så jag skulle inte råda folk att gå med bara för omsättnigsökning, se det snarare som en ev bonus. Disclaimer jag sitter sedan ett par månader med i styrguppen för trygg ehandel. |
|||
![]() |
![]() |
|
|